אורנה קליינמן: "SAP מנסה להבין שהיא כבר לא לבד בעולם"

קליינמן, מנהלת מרכז הפיתוח של SAP בישראל, מדברת על המהפך שעברה החברה ועל הקרב מול גוגל ופייסבוק

הכניסה לקומה התשיעית בבנייני SAP ברעננה מזכירה לרגע מקום אחר. הקירות צבועים בצבעים זוהרים, פופים טרנדים בכל מקום והמנהלת החדשה של מרכז הפיתוח, אורנה קליינמן, מזמינה להיכנס לחדר הישיבות שלה, שנראה כמו חלק מהאופן ספייס ולא כמו מתחם שבו נערכים דיונים אסטרטגיים.

כן, ענקית התוכנה, SAP, שחרתה על דגלה לפני כשנתיים את הכוונה להיות "חברת מחשוב הענן המובילה", מנסה לשדר את המסר הזה בכל דרך אפשרית. לא רק להתחרות מול גוגל ברמה האסטרטגית, אלא גם להיראות כמו ספקית של שירותי אונליין. מגלשות בין הקומות אין שם, וגם לא מקרר עם גלידות בכל פינה, אבל למי שמחפש סביבת עבודה צבעונית ומודרנית, SAP מנסה לשדר שגם היא אופציה.

"גיוס עובדים באופן כללי הוא אתגר", מעידה קליינמן, שמשוכנעת כי SAP מספיק אטרקטיבית עבור עובדים פוטנציאליים, גם כאשר התחרות על ההון האנושי מתנהלת מול גוגל ופייסבוק. "זו כבר לא רק חברה שעוסקת בטכנולוגיות ותיקות אלא חברה עם טכנולוגיה יותר מודרנית, שנהנית מהיציבות שמביאה חברה גדולה כגון SAP", היא מוסיפה.

ברשימת הטכנולוגיות והמוצרים שעומדים על הפרק בעידן החדש של SAP, אפשר למצוא בעיקר מוצרים שמיועדים לסגמנט הפתרונות של תוכנות שזמינות לשימוש מרחוק, כלומר בחוות שרתים מרוחקות, וכן פיתוח בסביבה עתירת ביצועים שמסתמכת על טכנולוגיית זיכרון שבתוך מערכת המחשוב עצמה ולא על דיסק חיצוני.

SAP קפצה לתודעה בישראל עם רכישת חברת טופ-טיר של שי אגסי ב-2001 תמורת כ-400 מיליון דולר. הפעילות בישראל מבוססת, גם כיום, בעיקר סביב הגלגול הנוכחי של הפלטפורמה שמכר אגסי ל-SAP, שנקראת כיום Portal Portfolio. קליינמן נכנסה לתפקיד החדש, לאחר ניהול הפיתוח הגלובלי של הגרסה הנוכחית של מוצרי טופ-טיר. מרכז הפיתוח הישראלי פועל ברעננה ובכרמיאל ומונה כ-700 עובדים. מלבד מרכז הפיתוח, מתבצעת בישראל פעילות מכירות ותמיכה שמנוהלת על ידי סתווית נבון.

לשפר את הרווח התפעולי

המעבר לפיתוח עבור סביבות עבודה ושימוש חדשות הכניס את החברה למרחבים חדשים בהם פתיחת הפלטפורמה הטכנולוגית."SAP מנסה להבין שהיא כבר לא לבד בעולם", מציינת קליינמן, שהחליפה את מיקי שטיינר בתפקיד לפני כחצי שנה.

השינוי אולי ניכר בסביבת העבודה, אך עדיין לא במספרים. SAP סיימה את 2013 עם מכירות של 760 מיליון יורו שנבעו ממכירת שירותים ומוצרים בענן המחשוב, רק 4.5% מכלל המכירות אשתקד. אולם בחברה מתכוונים להגיע ממכירת תוכנה ושירותים מענן המחשוב לכ-10% מהמכירות ב-2015, וכ-15% ב-2017. מה שאמור גם לייצב ולהעלות את הרווחיות התפעולית ל-35% מהמכירות, לעומת כ-32% בלבד ב-2013.

חלק מהשינוי כולל גם תנופה בתחום הפיתוח העסקי כחלק ממאמציה של SAP עצמה לגוון את שותפיה בתחום הטכנולוגי והעסקי, וגם כחלק מההשקעות שמבצעת זרוע ההון סיכון הארגונית, SAP ונצ'רס..