שכר הבכירים: חברות הביטוח עוקפות את מנהלי הבנקים

תהליך הפחתת השכר שכפו הרגולטורים על הבנקאים רק מתחיל בימים אלה בחברות הביטוח

רבות נכתב על שכר הבכירים בכלל ובמערכת הבנקאית בפרט. בשנה האחרונה פרסמו הבנקים תוכניות תגמול חדשות, הכוללות חבילות שכר נדיבות אך נמוכות יותר מאלה שהורגלנו בהן (בעיקר ברכיב המשתנה של הבונוסים והאופציות), אבל הן עדיין לא נכנסו לתוקף ולכן בסיכום שכר הבכירים לשנת 2013 רמות השכר לא השתנו.

עם זאת, הבנקאים כבר לא מובילים את טבלאות השכר כפי שהיה בעבר, ומנהלי חלק מחברות הביטוח הצליחו לעקוף אותם עם חבילות שכר מפנקות במיוחד. תהליך הפחתת השכר שכפו הרגולטורים על הבנקאים רק מתחיל בימים אלה בחברות הביטוח.

בצמרת מקבלי השכר נמצא הבנק הגדול ביותר - בנק הפועלים. עלות השכר של מנכ"ל הבנק ציון קינן עמדה אשתקד על 9.85 מיליון שקל, לעומת 8.2 מיליון שקל בשנת 2012. עלות השכר של היו"ר יאיר סרוסי עמדה על 9.5 מיליון שקל אשתקד, לעומת 8.3 מיליון שקל בשנת 2012. עוד בולטת ברשימת מקבלי השכר בבנק אורית לרר, מנכ"לית פועלים שווייץ, שנהנתה מעלות שכר של קרוב ל-7 מיליון שקל.

הבונוסים שחולקו בלאומי הובילו גם לעלייה בשכר המנהלים. עלות השכר של המנכ"לית רקפת רוסק עמינח הגיעה ל-6.3 מיליון שקל בקירוב, ואילו עלות שכרו של היו"ר דוד ברודט הגיעה ל-5.2 מיליון שקל.

מזרחי טפחות כיכב בעבר בטבלאות השכר בעיקר בזכות המנכ"ל לשעבר אלי יונס, אולם השנה נרשמה ירידה מסוימת בשכר. עלות שכרו של יונס, שסיים את תפקידו בחודש אוגוסט, עמדה על 5.34 מיליון שקל, ואילו עלות שכרו של היו"ר משה וידמן, שנכנס לתפקידו בשלהי 2012, עמדה על 4.53 מיליון שקל.

אחרי שבשנה שעברה ויתרו בכירי דיסקונט על בונוס, השנה נהנו הבכירים ממענקים על רקע התוצאות הטובות שהציג הבנק. עלות שכרו של המנכ"ל לשעבר ראובן שפיגל עמדה על 4.34 מיליון שקל ואילו היו"ר יוסי בכר נהנה משכר בעלות של 4.07 מיליון שקל.

בבנק הבינלאומי נהנתה סמדר ברבר צדיק, מנכ"לית הבנק בשמונה השנים האחרונות, משכר בעלות של 5 מיליון שקל, קצת פחות מעלות שכרה בשנת 2012. את הטבלה סוגר יו"ר הבנק רוני חזקיהו, שעלות שכרו היא הנמוכה בין מנהלי הבנקים ועומדת "רק" על 3.9 מיליון שקל.

שכר הבכירים בבנקים
 שכר הבכירים בבנקים