רבוע כחול מרכזת את תקציב המדיה במקאן אריקסון

תקציב המדיה התחלק עד עתה בין שתי חברות מדיה: יוניברסל מקאן שרוכשת את המדיה לרשת You, ויוניון מדיה שרכשה את המדיה לרשת מגה ולמותג הסלולר You פון

קבוצת רבוע כחול מרכזת את תקציב המדיה שלה בקבוצת מקאן אריקסון - כך נודע ל"גלובס". תקציב המדיה התחלק עד עתה בין שתי חברות מדיה: יוניברסל מקאן שרוכשת את המדיה לרשת You, ויוניון מדיה שרכשה את המדיה לרשת מגה ולמותג הסלולר You פון. ריכוז המדיה ביוניברסל מתבצע לאחר מהלך בדיקה והתמחרות שביצע עבור הרשת היועץ לענייני מדיה, איציק רהב.

מערך הפרסום של רבוע כחול מורכב משני משרדי פרסום: מקאן אריקסון ושטרית מדיה גרופ. שטרית נחשב למשרד החזק מבין שניהם שכן רותי שטרית, בעלת המשרד, מלווה את דודי ויסמן, מבעלי הקבוצה, עוד מהתקופה שבה היו בבעלותו רק מעט תחנות דלק. ויסמן ושטרית המשיכו לשתף פעולה גם כשויסמן נכנס לעסקים נוספים בקמעונאות ובסלולר. בעשור האחרון שטרית מדיה רוכשת מדיה באמצעות יוניון. מדובר באחד מהחיבורים הוותיקים בשוק המדיה עוד מהגלגול הקודם של חברת יוניון (כיונייטד). חלק הארי של עסקי שטרית מורכב מתקציבי החברות של ויסמן, אך בשנים האחרונות התווספו אליהם תקציבים נוספים כגון יקבי כרמל וטרקלין חשמל. שלא לייחוס, מבהירים בכירים במשרד, כי הכוונה היא להמשיך לעבוד עם יוניון על התקציבים האחרים של המשרד.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי ב-2013 פרסמה רבוע כחול בהיקפים של כ-21 מיליון דולר במחירי מחירון באמצעות שטרית מדיה גרופ ועוד כ-16 מיליון דולר באמצעות מקאן אריקסון. עם זאת היקף התקציב ביפעת במקרה זה לא משקף את התקציבים שניהלו חברות המדיה מאחר ואת כל תקציב העיתונות - חלק נכבד בתקציבי קמעונאות - רוכשת הקבוצה באופן עצמאי. עד השנה היה זה באמצעות החברה-הבת ערוצים. על-פי הערכות, היקף התקציב הריאלי שתקבל לידיה יוניברסל מקאן עומד על כ-6 מיליון שקל.

הקו התקשורתי-פרסומי של רבוע כחול עבר בשנים האחרונות מספר שינויים, בעיקר לאור תהליך כינוס המותגים שאליו הלכה הקבוצה, במסגרתו רוכזו מותגי הרשת תחת שני פורמטים עיקריים: מגה ורשת You.

רותי שטרית, בעלת שטרית מדיה גרופ, מסרה: "נערך מו"מ מסחרי שבסופו תתקבל החלטה שתשרת באופן הטוב ביותר את הלקוח". אורן יוניוב, מבעלי יוניון, סירב להתייחס לידיעה. מיוניברסל לא התקבלה תגובה עד רגע פרסום הידיעה.