מנכ"ל רשות השידור: נגבה עוד מיליארד שקל מהציבור

בן מנחם: הרשות תשקיע מאמץ מיוחד בגבייה כדי לשפר המצב התזרימי שלה ■ אמר את הדברים בעקבות צניחה בתשלום האגרה ■ סירב להתייחס לשאלות העובדים האם יש חשש כי בחודשיים הקרובים יאזל הכסף למשכורות

מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם אמר היום (ד') כי רשות השידור צפויה להעמיק את גביית האגרה בשנה הקרובה.

בהרמת כוסית שהתקיימה היום אמר בן מנחם כי "יש עוד מיליארד שקל שאפשר לגבות מהציבור, ובשנה הקרובה נגביר את המאמצים לגבות אותם". לדברי בן מנחם, יושקע בכך מאמץ מיוחד על מנת לשפר את המצב התזרימי של רשות השידור. בן מנחם סירב להתייחס לשאלות העובדים האם יש חשש כי בחודשיים הקרובים יאזל הכסף למשכורות.

כפי שדווח לראשונה ב"גלובס", מיד עם הודעת השרים ארדן ולפיד לפיה במארס 2015 תפסק גביית האגרה, פסק הציבור מיידית לשלם את המס. על פי ההערכות ברשות השידור עשוי הגירעון להעמיק ליותר מ-200 מיליון שקל בסוף שנת 2014. במסגרת יישום המלצות וועדת לנדס והקמת מערך שידור ציבורי חדש, הוחלט גם להפסיק לגבות מהציבור אגרת טלוויזיה ולהסתפק באגרת רדיו בלבד.

רשות השידור מתגייסת למען עצמה

בתוך כך, אתמול הפקיעה הנהלת רשות השידור את מסך השידור הציבורי לטובת הקמפיין נגד סגירת רשות השידור. במהלך התוכנית "פוליטיקה" שבהגשת עודד שחר ובעריכת משה נסטלבאום, שודר אייטם ארוך וחד צדדי בהשתתפות בכירי רשות השידור, במסגרתו תקפו את המלצות ועדת לנדס, את לנדס עצמו ואת השר גלעד ארדן.

אגודת העיתונאים בתל אביב מסרה היום בתגובה: "אגודת העיתונאים תל אביב ועיתונאים ברשות השידור מסתייגים ומצרים בגין הניצול הציני של מרקע הערוץ הראשון בידי ההנהלת רשות השידור, על מנת לקיים לכאורה ״דיון״ על עתיד השידור הציבורי במסגרת התוכנית 'פוליטיקה'. מראות האימים והשידור שרמתו הייתה נמוכה מרמה חובבנית היוו דוגמא לשידור לא ציבורי במובהק ובאופן פרדוקסלי הובהר בשידור הזה למי שעוד לא הבין זאת עד כה, מדוע יש להדיח באופן מיידי את כל שדרת הניהול ברשות בשידור, בטלוויזיה וקול ישראל".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "התוכנית 'פוליטיקה' ששודרה אמש בנוגע לשידור הציבורי הייתה מאוזנת ומקצועית למורת רוחה של קבוצה מינורית וקולנית ברשות, אשר בעבורה השידור נחשב 'רדוד ואינו עומד בסטנדרטים' אליהם היא רגילה.

"אותה קבוצה קטנה מתנהלת בשיטות המזכירות ימים חשוכים בהם לא ניתן היה להביע ולהשמיע ברשות דעות הפוכות מדעותיהם. הנהלת הרשות תגן על חופש הדיבור על אף כל הלחצים ומסע ההשמצות המכוון נגדה, לא תתקפל וקודם כל תשיב לעצמה את חופש העיתונות וחופש הדעות על כל גווניו.

"הנהלת הרשות דוחה בשאט נפש ניסיונות של אותה קבוצה לייצר סביבה עוינת להנהלה בקרב סביבתו של השר הממונה, וזו תגיב על כך בכל האמצעים העומדים לרשותה. חבל שבשאילתות לגביי המשדר ציטטו עובדים ולא ציינו באותו המשקל שברשות ישנן תכניות אישיות הנחשבות בקרב עשרות אלפי מאזינים כבעלות אג'נדה אישית ולא מאוזנות ויוצאים כנגד דעותיה ומשדריה החד צדדיים, לדעתם, ישנם כאלו אף שמעדיפים לעבור לרשתות האחרות בשעות אלו.

"מרתיח שדווקא על ההתערבות הגסה של זכיינית ערוץ 2 'קשת', חברה פרטית הנשלטת בידי בעלי הון, לא נשאל דבר. אותה זכיינית קשת שידרה במוצ"ש האחרון לפתע את הסרט 'המדריך למהפכה'- סרט דוקומנטרי שיצא לקולנוע לפני כחמש שנים ועוסק בניסיון לבצע מהפכה ברשות השידור. באחת הסצנות הבולטות והזכורות בסרט נראה יוצר הסרט, צברי, מעשן סמים אסורים בכנסת-בית המחוקקים של מדינת ישראל, וזה בדיוק ההבדל בין ערכיה של זכיינית פרטית לערכי השידור הציבורי.

"הנהלת הרשות קוראת לעובדים להתעשת ולהקיא מתוכה את קומץ העובדים אשר מונעים מאינטרסים ועסוקים כל הזמן בהכפשות, ריבים ומדונות ופוגעים בערוץ הראשון באופן שיכול להיות בלתי הפיך 'מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו'".

באשר לאמירתו של המנכ"ל על האגרה, לא נמסרה תגובה.