עיריית חיפה הגישה התנגדות לתוכנית המתאר של העיר

מדובר בתוכנית נרחבת לעיר שעתידה להחליף את תוכנית המתאר התקפה שאושרה בשנת 1934 ■ "הרבה דברים השתנו בעיר חיפה בעשר השנים האחרונות ולכן צריך לעדכן אותה"

לאחר שתוכנית המתאר החדשה של העיר חיפה הופקדה להתנגדויות לפני כחודשיים, החליטה הועדה המקומית לתכנון ובנייה להגיש בעצמה התנגדות לתוכנית. מדובר בתוכנית נרחבת לעיר שעתידה להחליף את תוכנית המתאר התקפה שאושרה בשנת 1934. בעיריית חיפה מסבירים כי צוותי ההנדסה עמלו על התוכנית במשך לא פחות מעשר שנים ולאחר הגשתה יש מספר שינויים שמחייבים הגשת התנגדות.

"הרבה דברים השתנו בעיר חיפה בעשר השנים האחרונות ולכן צריך לעדכן אותה", כך סיפרה היום ל"גלובס" חדוה אלמוג, סגנית ראש העיר ויו"ר הועדה המקומית בעיר. "אחד הדברים המרכזיים שהשתנו הוא הגישה כלפי התחדשות עירונית והעובדה שיש הרבה פרויקטים שהעירייה מקדמת בעיקר בשכונות החוף. תוכנית המיתאר כפי שהיא מגבילה את הגובה שהועדה המקומית יכולה לאשר וזה מתנגש עם התוכניות. על פי התוכנית אנחנו יכולים לאשר רק תשע קומות וכעת ברור שהפרויקטים במסגרת ההתחדשות העירונית יהיו גם גבוהים מגובה זה, ולכן אנחנו מבקשים בהתנגדות לאפשר לועדה המקומית לאפשר בנייה יותר גבוהה ולא לאלץ את כל התוכניות ללכת לועדה המחוזית".

עוד מספרת אלמוג כי ההתנגדות שהוגשה מנסה להפוך את תוכנית המתאר לגמישה יותר: "ככל שנוכל להיות גמישים יותר בתכנון המתארי זה יוכל גם להוביל לקיצור לוחות הזמנים. חשוב שלועדה המקומית יהיו סמכויות נרחבות כי אם על כל דבר יצטרכו ללכת לועדה המחוזית תוכנית המיתאר לא שתנה את המצב הקיים".

במקביל, גם ארגון קבלני מחוז חיפה עומל היום על ניסוח התנגדויות לתוכנית כפי שמספר חיים פייגלין, יו"ר הארגון: "אישור תוכנית המתאר על ידי הועדה המחוזית ייתן יותר סמכויות לוועדה המקומית ויאפשר אישור מהיר יותר של פרויקטים ופיתוח מהיר של העיר. עם זאת, גם לארגון יש מספר הסתייגויות מהתוכנית. במשך 30 השנים האחרונות נעשה בישראל בזבוז לא אחראי של עתודות הקרקע כאשר המדינה אפשרה בנייה של צמודי קרקע וקוטג'ים במקום לבנות לגובה. תוכנית המתאר של חיפה אינה מותאמת למצוקת הקרקעות שמסתמנת כיום בישראל. התוכנית חייבת להגדיל את הצפיפות ולאפשר בניה של מגדלים מעל ל-16 קומות ובכך למשוך לעיר יותר אוכלוסייה".

עוד ציין פייגלין כי התוכנית מדברת על הגדלת האוכלוסייה בחיפה בכ-60 אלף תשבים תוך 11 שנים, יעד שנראה שאפתני ביחס לפרויקטים המתוכננים ולאור העובדה שבמשך 50 השנים האחרונות האוכלוסייה בחיפה גדלה בכ-50 אלף תושבים בלבד.