שוק המט"ח: הדולר היציג נחלש בכ-0.08% ל-3.472 שקלים

בזירת המאקרו באסיה פורסם היום בסין מדד מנהלי הרכש בסקטור השירותים, שרשם קריאה של 54.5 נקודות בחודש מארס ■ באירופה יודיע היום נגיד ה-ECB על המדיניות המוניטארית

המסחר בשוק המט"ח מתנהל היום בהתחזקות השקל מול המטבעות המרכזיים, כשהדולר היציג ירד כ-0.08% לשער של 3.472 שקלים והאירו נחלש בכ-0.34% ושערו היציג נקבע על 4.775 שקלים.

המסחר במרבית בורסות אסיה מתנהל היום (ה') בעליות שערים. זאת, על רקע נעילה חיובית בוול סטריט אתמול, תמריצים כלכליים עליהם הכריז הממשל בסין והחלשות הין היפני לשפל של חודשיים מול הדולר.

אתמול ננעל מדד ה-S&P 500 בשיא נוסף, זה היום השני ברציפות, בעקבות נתוני מאקרו מעודדים, במרכזם סקר ה-ADP שהצביע על תוספת של כ-191 אלף משרות בסקטור הפרטי בחודש מארס. היום יתפרסמו בארה"ב תביעות האבטלה השבועיות, המאזן המסחרי ונתונים נוספים. מחר, נזכיר, יפורסם דוח התעסוקה המלא.

הממשל בסין הכריז אמש על שורה של צעדים שנועדו לתמוך בצמיחה. הצעדים כוללים בין היתר תגבור ההוצאות הממשלתיות לתמיכה בפרוייקטים של בניית מסילות רכבת וכן הפחתת מסים לחברות קטנות.

בזירת המאקרו באסיה פורסם היום בסין מדד מנהלי הרכש בסקטור השירותים, שרשם קריאה של 54.5 נקודות בחודש מארס, נמוך מהקריאה הקודמת שעמדה על 55 נקודות. עם זאת, מאחר והקריאה היא מעל 50 נקודות, עדיין מדובר בצמיחה בפעילות בסקטור השירותים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר ממשיך להפגין השבוע חולשה למול השקל, וזאת למרות המומנטום החיובי של המטבע האמריקני בעולם ביממה האחרונה. אף על פי כן, הצמד הצליח אמש לנעול מעל רמת התמיכה של 3.47. בעולם דווקא ראינו את הדולר מתחזק למול מרבית המטבעות. גורמים מנוגדים פועלים כעת על הדולר. מצד אחד, רמות השיא של מדדי המניות ואהבת הסיכון מחלישות את הדולר. מצד שני, נתוני המקרו החיוביים בארצות הברית - כאשר אתמול פורסמו נתוני תעסוקה טובים מאוד מהמגזר הפרטי - מחזקים את הדולר בכך שהם מחזקים את ההערכות כי הבנק הפדרלי יבצע העלאת ריבית מוקדם מהמתוכנן".

"עוד צמד מטבעות שיעורר עניין היום הוא האירו-שקל. האירו נחלש בתקופה האחרונה בשוק המט"ח העולמי וגם למול השקל, כאשר אמש ירד האירו-שקל מתחת ל-4.78, לרמתו הנמוכה ביותר מאז ה-6 במרץ. חולשתו של האירו נובעת מהספקולציות הגוברות כי הבנק של אירופה יבצע צעדים מרחיבים כדי להתמודד עם הלחצים הדפלציוניים באזור. היום יתכנס הבנק של אירופה לישיבת המדיניות החודשית, ואם הבנק אכן יודיע או יאותת על כוונתו לנקוט מדיניות שכזו, הדבר צפוי להחליש את האירו, גם למול השקל".