הטיפ היומי: מניית נדל"ן עם תשואת דיבידנד צפויה של 7%

הלמן אלדובי: לשיכון ובינוי חשיפה אופטימלית לפיזור נרחב בתחומי הנדל"ן

לחברת שיכון ובינוי הנסחרת בבורסה בת"א בשווי של 3.6 מיליארד שקל, שבעה מגזרי פעילות, ביניהם תשתיות ובנייה בחו"ל (SBI), יזמות נדל"ן בישראל (שיכון ובינוי נדל"ן), תשתיות בארץ (סולל בונה), זכיינות ועוד. הפעילויות הוותיקות והרווחיות הן SBI ושיכון ובינוי נדל"ן, והן מהוות את החלק המשמעותי ביותר בשווי הקבוצה. פעילויות אלו הן המקור להתרחבות ולהשקעות שעושה החברה בתחומים חדשים, שצפויים להיות מנוע הצמיחה העתידי שלה. מדובר בעיקר בתחומי הזכיינות והאנרגיה המתחדשת.

להערכתנו, פיזור הפעילויות הרחב בתחום הנדל"ן הופך את שיכון ובינוי לחברה ייחודית בנוף המקומי, ולמעשה אין דרך אחרת בארץ להיחשף לחברה עם פיזור כה רחב בתחומי הנדל"ן.

החברה הציגה דוחות טובים ל-2013 עם צמיחה של למעלה מ-5% בהכנסות, צמיחה משמעותית יותר בתזרים השוטף וגידול בצבר ההזמנות. למרות סביבה עסקית מאתגרת בפעילות התשתיות בחו"ל, לשיכון ובינוי צבר הזמנות משמעותי בפעילות זו, שיתמוך להערכתנו ביציבות בהכנסות בשנים הקרובות. שיעורי הרווחיות אמנם צפויים להישחק מעט, אך הוותק והניסיון של החברה באפריקה, כמו גם הכוונה להיכנס לשווקים חדשים, מפחיתים את הסיכון בפעילות זו.

בתחום המגורים בישראל, החברה ממשיכה להציג שיעורי רווחיות גבוהים מהמקובל בענף, ועליית מחירי הנדל"ן בשנים האחרונות צפויה להמשיך ולתמוך בה. פעילות הזכיינות של החברה, המשלבת את זרוע התשתיות בישראל, ממשיכה לזכות בפרויקטים, ורק לאחרונה דיווחה על זכייה במכרז להנחת שלוש מסילות רכבת.

מבחינה מאזנית, לשיכון ובינוי מינוף גבוה "על הנייר", אך בפועל המינוף נמוך יותר בשל מרכיב הקרקעות. נציין, שהתשואות הנמוכות בהן נסחרות אג"ח החברה מפצות על סיכון המינוף.

בשורה התחתונה, המשך תזרים חזק מפעילות התשתיות באפריקה, והכרה צפויה בהכנסות ממכירת דירות בישראל, ימשיכו לתמוך בתוצאות העסקיות של החברה. תשואת דיבידנד צפויה של כ-7%, והנפקה מתוכננת של חברת הבת שיכון ובינוי נדל"ן, מהוות להערכתנו טריגר מעניין להשקעה בחברה. דבר נוסף שצפוי לתמוך במניה הוא ההכרזה על רכישה עצמית של מניות, אם כי זו תתבצע בהיקף לא מאוד משמעותי.

* הכותב הוא אנליסט בכיר בהלמן-אלדובי

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם