אייל גולן במגעים מתקדמים להסדר טיעון עם רשות המסים

פרקליטיו של גולן: "אנחנו בישורת האחרונה של מו"מ בינינו, שייתר את הצורך בשמיעת ראיות. נבקש לקבוע ישיבה נוספת מיד לאחר חג הפסח"

הזמר אייל גולן, המואשם בהעלמת הכנסות של 2.5 מיליון שקל והגשת חשבוניות פיקטיביות, מנהל בימים אלה מגעים מתקדמים עם רשות המסים לחתימה על הסדר טיעון. כך עולה מהצהרות שהצהירו עורכי הדין של גולן - יעקב וינרוט, עמית חדד ואופיר חוגרי ממשרד וינרוט - ובאי כוח המדינה, בדיון שנערך הבוקר (א') בבית משפט השלום בת"א.

בדיון מסרו הפרקליטים: "אנחנו בישורת האחרונה של מו"מ בינינו, שייתר את הצורך בשמיעת ראיות. נבקש לקבוע ישיבה נוספת מיד לאחר חג הפסח". ל"גלובס" נודע, כי ביום חמישי האחרון התקיימה במשרדי רשות המסים פגישת משא ומתן, במסגרתה דובר על הסדר הטיעון. מדובר בפעם הראשונה שגולן מודה, ככל הנראה, בכך שידע על העלמות ההכנסות מהופעותיו. העובדה שב"כ הודיע שהוא מנהל משא ומתן מהווה לקיחת אחריות לעבירות שבוצעו, שהוכחשו על ידי גולן עד כה.

באוקטובר אשתקד, הגישה רשות המסים לבית משפט השלום בת"א כתב אישום חמור נגד אייל גולן בגין העלמות מס בהיקף של מיליוני שקלים. מכתב האישום, שהוגש בידי עו"ד אסנת ברזילי, מנהלת היחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס ועו"ד שירן באדי, נגד גולן וחברת ההפקות שבבעלותו 'ליאם הפקות בע"מ', עולה כי גולן ומנהלים בכירים בחברתו, העלימו הכנסות בגובה של כ-2.5 מיליון שקל מהופעות באירועים פרטיים ועל ספינות נופש, הגישו חשבוניות פיקטיביות בסך של כ-2.3 מיליון שקל, כדי להקטין את תשלום המע"מ על עסקאות שלא התקיימו בפועל, וכן הגישו דוחות כוזבים לרשות המסים.

הזמר המצליח, יחד עם מנהלים נוספים בחברה, גולן שרעבי ואריק בני-משה, ששימש כיועץ מס בחברת ליאם הפקות, נעצרו בינואר 2011 בעקבות חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים ופקיד שומה חקירות ירושלים, בחשד כי פעלו יחד בחברת ליאם הפקות בע"מ, המשמשת להפקת אירועים ולייצוג אמנים, ובכללם לייצוגו והפקתו של גולן, להעלים הכנסות מהופעותיו של גולן ולתעתע ברשויות המס.

מכתב האישום עולה, כי בשנים 2007-2010 השמיטו הנאשמים מהדיווחים לרשויות המס הכנסות מהופעותיו של גולן בספינת נופש המפליגות מחוץ לגבולות הארץ, וכן הכנסות שהתקבלו מאירועים פרטיים בארץ, כאשר בגין חלק מההכנסות לא הוצאו חשבוניות מס ולא דווח עליהן לרשויות. במקרים אחרים, חשבוניות המס שהוצאו לא שיקפו את התמורה המלאה שהתקבלה בפועל, ולפיכך ההכנסות דווחו בחסר ובכזב.

לפי האישום, למשל, חלק מהכספים שגבתה חברת ליאם והתקבלו אצל שרעבי בגין האירועים בהם הופיע גולן, שימשו, בידיעת גולן ובני-משה, לצרכיו הפרטיים של שרעבי.

בנוסף, הואשמו גולן ומנהליו כי בשנים 2008-2010 רכשו מעוסקים שונים חשבוניות פיקטיביות, תמורת עמלה, באמצעותן דיווחו על הוצאות בסך של למעלה מ-2.3 מיליון שקלים וניכו מס תשומות, מבלי שעמדה מאחוריהם כל עסקה ממשית.

כתב האישום מגולל את מערכת הפקת חשבוניות המס המזויפות על-ידי גולן והנאשמים הנוספים. לפי האישום, קנו הזמר והמנהלים האחרים בחברה 30 חשבוניות פיקטיביות מאחרים - נועם לוי, אודי סלו, וירון גונן, "מוציאי החשבוניות הפיקטיביות", תוך שימוש במירמה ותחבולה, ובמטרה להתחמק מתשלום מע"מ.

לכתב האישום צורפה טבלה המפרטת את החשבוניות הפיקטיביות שהוצאו לחברת ליאם, בלא שבוצעו עבורה עבודה או שירות. כך, למשל, סיפקו מירון גונן וחברת "י.ג.ע.מ" 10 חשבוניות פיקטיביות לליאם; אודי סלו וחברת "אורין" מכרו לליאם שתי חשבוניות פיקטיביות; ומנועם לוי וחברת "איתן עבודות עץ" קנתה חברת ליאם חשבונית פיקטיבית אחת.

לפי כתב האישום, שילמו גולן והנאשמים הנוספים למוציאי החשבוניות הפיקטיביות, עמלה בשיעור של כ-5% מהסכום הרשום בחשבונית הפיקטיבית, וכן את הסכום הרשום כמע"מ. לצורך פירעון התשלום בגין החשבוניות הפיקטיביות, וכנגד מסירת החשבוניות הפיקטיביות, הוציאו למוציאי החשבוניות הפיקטיביות, צ'קים המשוכים על-שם ליאם הפקות על מלוא הסכום הרשום בחשבונית. לפי האישום, מוציאי החשבוניות הפיקטיביות פרעו את הצ'קים למזומן, והשיבו לגולן ולחברת ליאם במזומן את סכום החשבונית הפיקטיבית, בניכוי אחוזי העמלה והמע"מ.

עד כה הכחיש גולן כי ידע על עבירות המס שבוצעו.