השיחה

סורוקה בינלאומי

מומחי רפואה הגיעו בשבוע שעבר למרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע, שם נערך כנס בינלאומי שעסק בתפיסות חדשניות בחקר הסרטן.

לכנס הגיעו מומחים ממרכזי מחקר מובילים ברחבי העולם. במקביל לכנס נערך לכבוד האורחים ערב חברתי בפארק קרסו למדע בבאר שבע, בהשתתפותם של חברי הנהלת בית החולים, אנשי עסקים, ואורחים נוספים. בין האורחים שהוזמנו לאירוע על ידי ד"ר אהוד דודסון מנהל המרכז הרפואי סורוקה: ד"ר מיקי שרף, סמנכ"ל וראש חטיבת בתי חולים בכללית; אפי שניידמן; ד"ר אתי לוצאטו וד"ר כפיר לוצאטו; רפי מצליח; עו"ד קרן נהרי-גילת ועו"ד תמיר גילת; פרופ' דוד גפן, מנהל שירותי אונקולוגית שד בסורוקה; רייצ'ל הייזלר, מנהלת עמותת ידידי סורוקה בניו-יורק ואחרים. האירוע כלל ארוחת ערב חגיגית, ברכות של פרופ' לארי נורטון מביה"ח ממוריאל סלואן קטרינג בניו-יורק, והופעה של הזמרת שלומית אהרון עם שלושת הטנורים.

פירון אופנתי

המעצב הנודע, טומי הילפיגר, הגיע בשבוע שעבר ארצה לביקור בן יממה אחת, לרגל ההשקה של חנות הדגל של המותג, במתחם שרונה בתל-אביב. מה שנותר מן הביקור היא תמונתו של הילפיגר עם הדוגמנית בר רפאלי שהגיעה כדי לסייע בהשקה, אבל מלבד החיבוק המצולם עם בר, כלל הביקור גם מפגש של הילפיגר עם סטודנטים בשנקר וגיחה לירושלים לביקור בכנסיית הקבר, בכותל ובעיר העתיקה. באירוע ההשקה עצמו נצפו: צוותי עבודה של קבוצת אירני, בעלי הזיכיון ליבוא מוצרי טומי הילפיגר לישראל; פרופ' יולי תמיר; אורית אפרתי; עו"ד צביקה פירון; רונית שניידמן; אבי לוי ונוספים.

גרינברג צרפתית

בבית השגריר הצרפתי, פטריק מזונאב, ביפו נערך ברביעי אירוע השקה לבושם "או טרופיקל" של סיסלי פריז. האורחים נהנו מהופעה של הזמרת ריף כהן ששרה בצרפתית ומבופה עשיר. בין מי שהגיעו לחוש את פריז ולו לערב אחד: היבואן יוני סשטוביץ' ורעייתו אורנה; דני לוזון; ניצן לביא; איציק לוי, מנהל חטיבת הקוסמטיקה בשסטוביץ'; רמי שביט; יפית גרינברג ועוד.

איש הפח של פרץ

השר להגנת הסביבה עמיר פרץ, שהגיע לפתיחת תערוכת המיחזור Trash People בפארק אריאל שרון, אמנם ציפה לראות את מאות אנשי ה-Trash People שהוצבו על ההר כחלק ממיצג המרהיב, אבל לא ציפה לקבל איש Trash People אישי משלו. האמן הבינלאומי הא שולץ, אשר הביא את התערוכה שלו לארץ אחרי שסיירה ב-20 השנים האחרונות ברחבי העולם, הכין במיוחד עבור השר איש Trash People העשוי מאשפה ישראלית וגרמנית והעניק לו אותו בטקס הפתיחה של התערוכה. באירוע נכחו יו"רית תאגיד המיחזור אל"ה, נחמה רונן, ומנכ"ל פארק אריאל שרון, משה בורוכוב, שהתגאו בתערוכה שנחתה בפארק במטרה לעודד את נושא השמירה על הסביבה ומיחזור מיכלי המשקה.

סושרד על ענן

אורקל ישראל אירחה בחמישי אירוע תחת הכותרת "הענן הגדול". האירוע נועד לחשוף בפני מוזמני החברה את פורטפוליו פתרונות הענן שהיא מייצרת. את הכנס שנערך במלון דן פנורמה בת"א, הנחה אמן החושים ליאור סושרד. משה חורב, סגן נשיא ומנכ"ל אורקל ישראל, אירח בכירים מהקהילה העסקית העולמית, ביניהם: ד"ר קן בלנצ'ארד, מומחה עולמי לניהול עסקי ומנהיגות; רוד ג'ונסון, סגן נשיא בכיר באורקל העולמית המנהל את כל תחום פתרונות הענן; לארס סילברבאואר, המנהל הגלובלי של כל תחום המדיה החברתית והדיגיטלית בקבוצת לגו העולמית, שהסביר כיצד אפשר לייצר ערך ממשי לארגון בעזרת המדיה החברתית; ואוברי צ'מברס, מנהלת בכירה בחברת Hitachi Consulting.

אשת העסקים רונית רפאל, הגיחה לפני כשבועיים לביקור מולדת קצר שבמהלכו ארגנה ערב ספונטני לחברים קרובים. הלוקיישן שנבחר הוא הבר הטרנדי אבו-שדיד בתל-אביב, והערב כלל אוכל והרבה מוזיקה טובה.

במהלך הערב קראו המוזמנים לאורחת הכבוד וחברתה הטובה של רפאל, דליה איציק, למהר ולהגיש את מועמדותה לתפקיד נשיאת המדינה. נשאו דברים למען איציק ומועמדותה: סגנית השר פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו); המארחת רונית רפאל שהעידה על חברותה האמיצה עם איציק; יובל כספין ומוטי גלעדי, בהופעה ספונטנית שבמהלכה ביצע חיקוי של הנשיא המכהן שמעון פרס ובו קרא לאיציק לבוא ולהחליף אותו. נכחו ותמכו: רמי ועדינה לוי; אבי וטלי אנג'ל; אילנה שושן; מתי כספי; ליטל קלמנסון ועוד.

רודרמן מכנס

ג'יי רודרמן, נשיא קרן משפחת רודרמן, ומושל מדינת מסצ'וסטס, דיוואל פטריק, נפגשו בשבוע שעבר עם משלחת של חברי כנסת. קרן משפחת רודרמן פועלת לחיזוק הקשר בין ישראל ליהדות ארה"ב. הח"כים נחמן שי ואיציק שמולי מהעבודה, מיכל רוזין ממרצ, שולי מועלם מהבית היהודי, שמעון אוחיון מהליכוד-ישראל ביתנו ושמעון סולומון מיש עתיד הגיעו לביקור לימודי בנושא יהדות ארה"ב במסגרת תכנית "עמיתי רודרמן". השבוע האינטנסיבי של הח"כים כלל הרצאות ומפגשים בבוסטון ובניו-יורק עם ראשי הזרמים הדתיים ובכירים בקהילה היהודית האמריקאית. המושל פטריק אמר בפגישתו עם הח"כים כי הוא "גאה בשותפות הכלכלית והתרבותית הצומחת בין מסצ'וסטס וישראל בשל מחויבותו לפתוח את הדלתות של מסצ'וסטס לכלכלה הגלובלית".