אנונימוס: "פרצנו למאות אתרים ישראלים, בהם אתרי ממשל"

ה-7 באפריל הוא יום השנה למתקפת סייבר על אתרים ישראלים ■ הארגון האנרכיסטי טען כי אלפי חשבונות דואר אלקטרוני "של הממשל הישראלי" נפרצו, כמו גם עשרות אלפי ראוטרים ומודמים

מתקפת הסייבר על ישראל החלה - והפורצים מכריזים על הישגים: ארגון "אנונימוס" טען הבוקר (ב') כי במהלך שעות הלילה נפרצו מאות אתרים ישראלים במסגרת "OpIsrael" - המתקפה שנועדה להמשיך את הפעולה שבוצעה ביום השואה בשנה שעברה. בין האתרים שהותקפו: אתרי חדשות, גופים התומכים בישראל ומוסדות ממשלה, אך מרביתם שבו לתפקד לאחר זמן קצר.

"2064 חשבונות דואר אלקטרוני וטלפונים של הממשל הישראלי נפרצו", נכתב בהודעת הארגון, שטען גם לפריצה ופגיעה ב-43 אלף ראוטרים ומודמים בישראל. אתר רשות שדות התעופה הושבת באופן זמני, וגם אתר משרד החינוך הופל.

באחד האתרים שנפגעו - אתר לכנסים רפואיים בישראל - כתבו הפורצים: "ברכות ישראל, התעסקתם עם האנשים הלא נכונים. אנחנו נתייחס לכל מוות נוסף (של פלסטינים) כמתקפה אישית על הארגון, ונגיב על כך במהירות וללא אזהרה".

רוב המתקפות הן מסוג "מניעת גישה", כלומר יצירת עומס שימנע כניסה לאתרים. בגופי הביטחון ובמשרדי הממשלה נערכו לקראת המתקפה והעלו את הכוננות: לעובדים הועברו הנחיות רבות, ובראשן המלצות שתקפות לכולם - להחליף סיסמאות ולא לפתוח הודעות דואר אלקטרוני משולחים לא מוכרים. ההערכה היא כי מרבית האתרים שנפגעו וייפגעו במהלך היום הם בעלי מערכת אבטחה חלשה.

בהודעה המקדימה שפורסמה על מנת לגייס האקרים וקראקרים, טען הארגון כי המניע למתקפה הוא "המתקפה על אנשי עזה, שמוצפים בביוב של ישראל ומאוימים על ידי הצבא שלה ומתים בגבול בזמן שהם מחכים לעזרה רפואית - לא נשלים עם כך יותר". "לא נעצור עד שמדינת המשטרה תהיה מדינה חופשית, ופלסטין תהיה חופשית", נכתב בהודעה.