אורנשטיין יחליט מחר אם לפרסם את הדוח על מוטי בן משה

זאת על רקע בקשת "גלובס" לפרסם את הדוח בטענה כי בנסיבות הנוכחיות ועל רקע הפומביות שניתנה לתיק אי.די.בי תוך שמירה על חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת - יש להתיר את פרסום הדוח

שופט ביהמ"ש המחוזי, איתן אורנשטיין, ייתן מחר (ג') בשעות הצהריים את החלטתו לגבי האם לפרסם את דוח הבדיקה לגבי מוטי בן משה, אחד מצמד בעלי השליטה באי.די.בי.

החלטה זו מגיעה על רקע בקשת "גלובס" לפרסם את הדוח בטענה כי בנסיבות הנוכחיות, ועל רקע הפומביות שניתנה לתיק הסדר החוב של אי.די.בי תוך שמירה על חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת, יש להתיר את פרסום הדוח. נציין כי מאוחר יותר, הגיע נוחי דנקנר, לשעבר בעל השליטה באי.די.בי בקשה מצדו לפרסום דוח זה.

באמצע חודש דצמבר האחרון, פרסם אורנשטיין פסק דין משלים בנושא אי.די.בי, לפיו התיר את העברת השליטה בקונצרן לידי בן משה ואלשטיין, וזאת לאחר שצוות בדיקה שמינה מטעמו, אשר כלל את עו"ד חגי אולמן, נציגי רשות ני"ע והכנ"ר, הגיע למסקנות כי לא נמצא מקור שלילי לכספיו של בן משה, ובשל כך אין מניע לבצע את העברת השליטה הנ"ל.

הבדיקה מטעם הצוות הנ"ל נערכה תוך מספר שבועות מועט וזאת על רקע חופשת חג המולד באירופה, שם מרוכזים מרבית עסקיו של בן משה. הדוח שהוגש בסופו של דבר לאורנשטיין כלל עמודים ונספחים רבים וביניהם נספח סודי, שבגינו נמנע עד כה אורנשטיין מלפרסם את הדוח, מתוך חשש כי הדבר עלול לפגוע בעסקיו של בן משה.