"מתקפת ההאקרים הייתה יותר דיבורים ופחות מעשים"

‎‎חברת אבנת לאבטחת מידע: "היקף הפעילות של ההאקרים עד כה קטן משמעותית מזה שנרשם בשנה שעברה, אז נחשפנו בכל שעה כמעט לרשימה של עשרות ומאות אתרים שנפרצו"

אתרי אינטרנט ישראלים היו היום (ב') על הכוונת של האקרים פרו-פלסטיניים במסגרת מתקפה אינטרנטית. המתקפה, תחת שם הקוד‎ #Opisrael ‎‏, היא התארגנות עצמאית של קבוצות האקרים שונות לצד בודדים שמטרתה להסב נזק לאתרים הישראלים בדרכים שונות.

ברשימת המטרות נמצאים אתרים עם סיומות "ממשל", וכל מה שקשור במוסדות בריאות, אקדמיה ועניינים מוניציפאליים‎.‎‏ בארגון אנונימוס טוענים כי המניע הוא "המתקפה על אנשי עזה שמוצפים בביוב של ישראל ומאוימים על ידי הצבא שלה ומתים בגבול בזמן שהם מחכים לעזרה רפואית".

‏"2,064 חשבונות דואר אלקטרוני וטלפונים של הממשל הישראלי נפרצו", נכתב בהודעת ארגון אנונימוס שטען גם לפריצה ופגיעה ב-43 אלף ראוטרים ומודמים בישראל. כמו כן טען הארגון, כי במהלך שעות הלילה נפרצו מאות אתרים ישראליים‎.‎‏

עם זאת, בחברת אבנת אבטחת מידע אמרו היום כי "היקף הפעילות עד כה קטן משמעותית מזה שנרשם בשנה שעברה, אז נחשפנו בכל שעה כמעט לרשימה של עשרות ומאות אתרים שנפרצו ובוצעו בהם גניבות של רשימות דוא"ל. גם ההתפארות ברשתות החברתיות היא יותר דיבורים ופחות מעשים. אנחנו ממשיכים להמליץ על משנה זהירות, הימנעות מפתיחת קבצים ולינקים לא מזוהים או לא הגיוניים", אמרו בחברה.

לדברי אבנת, ההאקרים הצליחו לפרסם רשימת סיסמאות ומיילים השייכים לבכירים ישראלים. במקביל, פורסמה גם רשימת טלפונים שמותקפת לטענת הקבוצה בהודעות ספאם. בנוסף, היו ניסיונות לפגוע באתרי אינטרנט של חברות סלולר ובנקים - דבר שלא צלח‎.‎‏

עיקר ההתקפות מתרכזות במה שקרוי‏‎ Distributed Denial Of Service ‎‏, שהמשמעות היא ליצור עומס מדומה על אתרים מסוימים וכך למנוע גישה אליהם מגולשים אמיתיים או להביא לאיטיות מסוימת בגלישה בהם‎.‎‏

לדברי ד"ר מיכאל אורלוב, ראש מסלול סייבר ב-‏SCE‏ המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, ישראל חשופה במיוחד למתקפות סייבר , הן על ידי גורמים בעלי רמת מומחיות מינימלית, כגון #‏OpIsrael‏ המחפשים מטרות קלות ומזדמנות, והן על ידי גורמים בעלי רמת מומחיות גבוהה המייצגים אינטרסים של חברות ומדינות עוינות המעוניינות לתקוף מטרות קשות וספציפיות".

כך או כך, מומלץ לעדכן סיסמאות באופן שוטף והקפידו על סיסמאות קשות לפיצוח, כאלה שמשלבות אותיות קטנות וגדולות ומספרים ולא שמות פרטיים, מילים גנריות ועוד. בנוסף, צרו גיוון בסיסמאות ואל תשתמשו באותה סיסמה באתרים שונים דוגמת אתר הבנק ופייסבוק.