הגלקסי S5 מגיע לישראל ביום שישי; המחיר - 3,500 שקל

ה-S5 בגרסת דור 4 יעלה 3,600 שקל, כשחברות הסלולר ישיקו רשת דור 4 הלקוח יהנה מיכולות הגלישה של המכשיר ■ פלאפון ואורנג' ימכרו במחירים דומים, ומציעות החזר של עד 1,060 שקל עבור החזרת מכשירי גלקסי ואייפון

חברת סמסונג תשיק ביום שישי הקרוב את מכשיר הדגל החדש שלה - גלקסי S5 בישראל. מחירו של המכשיר יהיה דומה לזה שבהשקת הגלקסי S4 לפני פחות משנה: ה-S5 בגרסת דור 3 יעלה 3,500 שקל ובדור 4 המחיר יעמוד על 3,600 שקל. כרגע הלקוח לא יהנה מיכולות הגלישה בדור 4, אבל כאשר חברות הסלולר ישיקו רשת כזו בישראל, הלקוח יהנה מגלישה מהירה יותר.

היבואנית הרשמית של מכשירי סמסונג, סאני, תציע רק את המכשיר בגרסת דור 4 ברשת החנויות ובאתר האינטרנט שלה ב-3,564 שקל.

חברת פלאפון הודיעה שהיא תמכור את המכשיר החדש במחירים שצויינו למעלה, כאשר היא גם תציע החזר של עד 700 שקל עבור החזרת מכשירי גלקסי S3 ו-S4. בנוסף היא תציע לרוכשי המכשיר מארז עם אביזרים משלימים ושירות תיקונים לשלושה חודשים.

אורנג' תמכור רק את גרסת הדור 4 במחיר 3,600 שקל, והיא מציעה החזרים על מגוון מכשירים. למשל, עבור גלקסי S3 הלקוח יקבל 480 שקל ועל הגלקסי S4 יקבל 1,060 שקל, עבור אייפון 5 - 920 שקל ועבור אייפון 4S יקבלו 700 שקל.

מבחינת חומרה, המסך של הגלקסי S5 גדל מעט מהגלקסי S4, כאשר הוא עומד על 5.1 אינץ' בטכנולוגיית SuperAMOLED ברזולוציית Full HD. מצב חדש בתאורה של המסך יחשיך אותה בצורה משמעותית, כאשר עדיין ניתן יהיה לצפות במסך כאשר נמצאים בבית קולנוע חשוך.

הגלקסי S5 קיבל מיגון מפני רטיבות למים ואבק בתקן IP67, אולם לא ניתן יהיה להשתמש בו בתוך הבריכה. מצב חדש לחסכון בסוללה - Ultra Power Saving ישנה את המסך לגווני אפור וינטרל את רוב יכולות המכשיר, כך שהוא אמור להחזיק מעמד כ-24 שעות.

הסמארטפון כולל גם תמיכה ברשתות דור 4, מעבד מרובע ליבות במהירות 2.5 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסת קיטקט (4.4.2). סמסונג עיצבה מחדש את הממשק שלה עם אייקונים צבעוניים ונקיים יותר. הסוללה אמורה להספיק ליותר עבודה, כאשר ההספק שלה עומד על 2,800 מיליאמפר.

סמסונג גם התמקדה ביכולות הצילום. המצלמה מגיעה עם חיישן 16 מגה פיקסל ומצלמה קדמית של 2.1 מגה פיקסל. המצלמה תציע מיקוד אוטומטי מהיר במיוחד במהירות של 0.3 שניות, צילום במצב HDR (שילוב של מספר תמונות שצולמו בחשיפות שונות) במהירות רבה יותר וגם צילום וידיאו באיכות UltraHD. המצלמה גם כוללת חיישן המאפשר למדוד את הדופק באמצעות הנחת האצבע עליו.