בקשה לייצוגית: פרטנר, הוט נט ונטוויז'ן מפצות באיחור

בבקשה נטען עוד כי סכומי ההחזר במקרים של חיוב יתר נמוכים מהנדרש בחוק

בקשה לתביעה ייצוגית בסכום של 2.8 מיליון שקל הוגשה נגד חברות התקשורת הוט, פרטנר ונטוויז'ן על ידי ארבעה תובעים, לקוחות החברות, שלטענתם חויבו בסכום עודף אולם קיבלו זיכויים באופן חלקי ובאיחור.

באמצעות עו"ד רם גורודיסקי טוענים הארבעה, אשר שילמו את חשבונותיהם באמצעות הוראות קבע, כי כשקיבלו החזר עבור גבייה לא נכונה נמנע מהם תשלום לו היו זכאים על פי חוק הגנת הצרכן. לדבריהם, בחוק קיים סעיף הקובע כי במקרה של חיוב עודף בעסקה מתמשכת, יש להשיבו ללקוח בתוספת הפרשי הצמדה וריבית ובתוספת "הוצאות" בסך 16 שקל. עוד קובע החוק כי אם סכום ההחזר הוא 50 שקל ומעלה, יש להשיבו בתוך ארבעה ימי עסקים, ואם הוא נמוך מ-50 שקל ניתן להמתין עד למועד החיוב הבא ואז לזכות את הלקוח.

כך, למשל, היה אחד התובעים מנוי של הוט נט בשירות של חבילת גלישה באינטרנט. לאחר שעבר דירה, גילה כי הוט נט ממשיכה לחייב אותו בחיוב כפול. לאחר שפנה לחברה זוכה בסך של 66 שקל אשר הושבו לו ללא הפרשי הצמדה וריבית וללא הוצאות הצרכן בסך 16שקלים ולא בתוך ארבעה ימים כמתחייב.

התובע השני הוא מנוי של פרטנר ב-6 טלפונים סלולריים, שהיה זכאי להחזר כולל בסך 911 שקל, אולם הזיכוי נעשה, שוב, באיחור וללא תשלום ההוצאות. גם התובע השלישי היה זכאי להחזר בגין חבילת דקות לחו"ל ללא הגבלה אולם קיבל כספו באיחור, והתובעת הרביעית, שהשתמשה בשירות נתב של נטויז'ן לצורך ביצוע שיחות טלפון, זוכתה בגין תשלום חודשי קבוע בסך עשרה שקלים ששילמה, אך זה נעשה באיחור רב.

לפי הערכת התובעים,יכול המספר המשוער של חברי קבוצת הצרכנים הרלוונטיים, שהיו זכאים להחזר מהחברות. להגיע לאלפים.

לגבי הוט, הנזק הנאמד לקבוצה מסתכם בכ-655 אלף שקל, לגבי פרטנר הנזק הנאמד לקבוצה הינו כ-1.3 מיליון שקל ולנטוויז'ן הנזק הנאמד הוא כ-916 אלף שקל.

ת"צ 04-14.