גילי לוסטיג מועמד מוביל להתמנות לתפקיד מנכ"ל הוועד האולימפי

מי שניהל את היחידה לספורט הישגי בארבע האולימפיאדות האחרונות אמור להחליף את אפרים זינגר שפרש אחרי 20 שנה

שינויים בצמרת הוועד האולימפי בישראל. גילי לוסטיג, ששימש כראש היחידה לספורט הישגי, הוא מועמד מוביל להתמנות למנכ"ל הוועד האולימפי בישראל. כך נודע ל"גלובס". לוסטיג הוא אחד מרשימה של מתמודדים לרשת את אפרים זינגר שהודיע בחודש שעבר על פרישה מהתפקיד אחרי 20 שנה, ועל-פי הערכות נחשב לבעל סיכויים גדולים לזכות בתפקיד.

אתמול (ג') היה המועד האחרון להגשת מועמדות לתפקיד מנכ"ל הוועד האולימפי, אליו ניגשו מועמדים, מתחום הספורט ומחוצה לו. כעת הכדור עובר לידיה של ועדת האיתור.

לוסטיג התמנה לתפקיד ראש היחידה לספורט הישגי אחרי משחקי אטלנטה 1996. בתקופתו זכו המשלחות הישראליות אמנם בארבע מדליות אולימפיות, כולל מדליית זהב היסטורית של גל פרידמן במשחקי אתונה 2004, אולם בהמשך ספגה היחידה והוא בראשה ביקורת נוקבת על ההופעה של המשלחת למשחקי לונדון 2012, שהפכה לראשונה מזה 20 שנה שחוזרת ללא מדליות.

בהנחה שימונה בסופו של דבר לתפקיד, ימשיך לוסטיג למעשה להיות חלק מהוועד האולימפי אותו הוא מכיר היטב. גם בתפקידו הקודם הוא השתייך באופן עקיף לגוף העל של הספורט האולימפי בישראל - היחידה לספורט הישגי, שהוקמה לאחר משחקי לוס אנג'לס 1984, משמשת כזרוע של הוועד האולימפי הישראלי.

עם בחירת המנכ"ל ישלים הוועד האולימפי את חילופי הצוות המוביל: כזכור, לפני שנה מונה יגאל כרמי ליו"ר הוועד האולימפי במקומו של צבי ורשביאק שהחזיק בתפקיד 16 שנים.