משה פרץ: השוטרים איימו עלי ועל אמי - הייתי מודה בכל דבר

בכתב תשובה לאישומים נגדו בטענה להעלמת מס בהיקף של כמיליון שקל, טוען הזמר כי החוקרים אמרו לו כי אם לא ישתף פעולה ניידת תצא לעצור את אמו ■ "איום זה כנגד אמי הביא אותי להודות בכל עבירה שהטיחו בי, אפילו ברצח נשיא ארה"ב ג'ון קנדי"

"החוקרים שחקרו אותי נכנסו לחדר החקירה כאשר בידם צו מעצר כנגד אמי וצו חיפוש לבית אמי ובני משפחתי הקרובים. הם אמרו לי כי אם לא אשתף פעולה באופן מיידי ניידת תצא לעצור את אמי. איום זה כנגד אמי הביא אותי להודות בכל עבירה שהטיחו בי, אפילו ברצח נשיא ארה"ב ג'ון קנדי". כך טוען כוכב הזמר הים-תיכוני משה פרץ בכתב תשובתו לאישומים נגדו בטענה להעלמת מס בהיקף של כמיליון שקל.

בכתב התשובה שהוגש הבוקר (ה') לביהמ"ש השלום ברמלה טוען ב"כ של הזמר, עו"ד אפרים דמרי, כי יש לבטל את הודאתו החלקית של פרץ בעבירות המס במשטרה כיוון שהוגשה תחת לחץ ובהשפעת האיומים. התשובה כוללת את מילות השיר שכתב פרץ לאמו: אמא / תודה לך על כל מה שלי נתת / בכל מה שעשיתי האמנת / אותי תמיד על דרך מלך שמת / תמיד רצית שיהיה לי טוב. "למען אמא כזאת", נכתב בתשובה לאישום, "ועל מנת למנוע את מעצרה המביש והמביך שהיה גורם לה להתקף לב או לכל נזק בריאותי אחר... חס וחלילה, הנאשם (פרץ, א' ל"ו) הביע הסכמתו לקבל על עמו אחריות כלשהי".

בתשובה המפורטת, חוזר פרץ על כפירתו המלאה בכל האישומים נגדו וטוען, כי לא ידע על עבירות והעלמות המס שבוצעו על ידי אמרגנו, אמנון זינדני.

בחודש מאי אשתקד הגישה המחלקה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים כתבי אישום נגד הזמר משה פרץ ואמרגנו זינדני, בהם הואשמו באי-דיווח על הכנסות מהופעות במהלך השנים 2007-2009 בהיקף של כמיליון שקל, בהגשת דיווחים כוזבים למע"מ ולמס הכנסה במטרה להתחמק ממס, בניהול ספרים כוזבים ובשימוש במירמה, עורמה ותחבולה. מכתב האישום עולה כי פרץ וזינדני ניהלו ביחד עסק אמרגנות והפקת אירועים, שבמסגרתו עבד פרץ כשכיר והופיע כזמר באירועים שונים. את העלמות המס לכאורה ביצע פרץ באופן הבא: פרץ נרשם כשכיר בעסק שהקים עם אמרגנו וקיבל את חלקו מהכנסות העסק, בין היתר בתשלומים בהתאם לתלושי שכר שהופקו על-שם העסק. עוד עולה מהאישום, כי בגין חלק מההופעות לא הוציאו השניים חשבוניות מס כלל; ובגין חלק אחר הוציאו חשבוניות מס "מונמכות", על סכומים ששיקפו רק חלק מהתמורה שהתקבלה.

בנוסף נטען, כי פרץ יחד עם זינדני השמיטו מדוחות העסק התקופתיים שהוגשו למנהל מע"מ את ההכנסות שהעלימו, רשמו בכזב את החשבוניות "המונמכות" בספרי הנהלת החשבונות של העסק וכללו את החשבוניות "המונמכות" בדוחות העסק התקופתיים שהוגשו למנהל מע"מ.

באוקטובר אשתקד הודה והורשע זינדני, אמרגנו של משה פרץ, במסגרת הסדר טיעון, בעובדות כתב האישום. להודאתו של האמרגן יש השפעה משמעותית על ההכרעה בעניינו של פרץ עצמו, היות והוא ישמש כעד מטעם התביעה במשפט נגדו.

פרץ מצדו מטיל את כל האחריות על האמרגן, בטענה כי לא ידע ולא יכול היה לדעת על מעשיו של אמרגנו, זה לא היה תפקידו ולא היה בסמכויות לפקח על ההתנהלות הכספית של העסק. זאת, היות ובתחילת דרכו כזמר היה בסך הכל שכיר של אמרגנו ו"השקיע את כל מרצו, זמנו ומחשבותיו בצד המקצועי כזמר ויוצר".

עוד טוען פרץ בכתב התשובה לאישום, כי כתב האישום כנגדו הוגש בחוסר תום לב, היות ולטענתו במאות מקרים, אם לא אלפי מקרים דומים, נעתרו שלטונות המס להמרת האישום בכופר, אך במקרה שלו, חרף העובדה כי פנה טרם הגשת כתב האישום לרשויות במטרה לסיים את ההליך בכופר ולקבל אחריות על המחדלים שהיו, ואף שינה את שיטת העבודה שלו מול אמרגנו החדש, דחו שלטות המס את הפניה "ללא כל סיבה וללא כל נימוק".