פסגות: התקשורת סתם מנפחת את התיקון בשווקים; קנו מניות

הכלכלן הראשי של פסגות בסקירתו השבועית: "די להסתכל על משדרי ההכנה של בלומברג לכל דוח תעסוקה כדי להבין שמשהו פה קצת חרג מגבולות הטעם הטוב"

אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות, טוען בסקירתו השבועית כי התיקון בשוקי המניות בישראל ובעולם אינו דרמטי כפי שהוא מצטייר בתקשורת, וממליץ למשקיעים לדבוק בהשקעה במניות.

"אירועים כמו התיקון הנוכחי מלמדים כי לפעמים השווקים פשוט מתנהגים כמו ששווקים מתנהגים. לאורך זמן השווקים אמנם עולים,אך בדרך כלל לא באופן ליניארי. החשיפה התקשורתית העצומה שמקבל העולם הכלכלי והפיננסי מאז המשבר היא חסרת תקדים ולפעמים גם מוגזמת", כותב גרינפלד בסקירתו השבועית.

גרינפלד טוען כי התקשורת מנפחת את התיקון בשווקים מעבר לכל פרופורציות: "די להסתכל על משדרי ההכנה של בלומברג לכל דוח תעסוקה כדי להבין שמשהו פה קצת חרג מגבולות הטעם הטוב. לכן, הניסיונות לייצר תוכן גם כשאין כזה הם חשובים כמובן לתקשורת אבל לא בהכרח למשקיע שעלול לטעות ולבצע שינויים לא נכונים בתיק. מי שמחזיק מניות בתיק ומצפה ליהנות מתשואה גבוהה לאורך זמן צריך להיות מוכן לתנודתיות. התיקון החד יותר בסקטורים מחזוריים ובמניות הטכנולוגיה נובע בעיקר מכך שאלו גם נסחרו במכפילים יקרים יותר".

גרינפלד מזכיר שבשנה האחרונה עלה ה-S&P 500 ב-16.7%, כשבדרך היו 5 תיקונים של 4%-6% (כולל התיקון הנוכחי שעומד בינתיים על 4%).

"רוב המניות לא יקרות אך בהחלט מתומחרות באופן מלא", כותב גרינפלד. "לכן, אם נניח שהמכפילים עלו מספיק, על מנת שמחירי המניות ימשיכו לעלות הפירמות צריכות להגדיל את רווחיהן. הסביבה הכלכלית העולמית בהחלט תומכת בגידול ברווחיות הפירמות כאשר מלבד לריבית שנשארת נמוכה מאוד גם הפעילות במשקים הגדולים ובעיקר בארה"ב ממשיכה לצבור תאוצה.

"עם זאת, מכיוון שהיכולת של הפירמות להמשיך בתהליכי ההתייעלות בהם נקטו בשנים האחרונות הולכת וקטנה, המשמעות היא שקצב העליות בשוקי המניות יהיה מתון יותר ושהתדירות של התיקונים שבדרך עשויה לגבור. למרות זאת, התשואה באפיק במנייתי עדיין צפויה להערכתנו להיות גבוהה ממה שאפשר לקבל כיום באפיקים האחרים ואף בפער שמספיק לפצות את המשקיע על הסיכון והתנודתיות החדה שבמניות".