כשנה וחצי מאז הקפאת ההליכים: אושר הסדר נושים בקל בניין

חברת הבנייה והתשתיות נכנסה להקפאת הליכים בשל חובות של למעלה מ-450 מיליון שקל ■ אישור הסדר הנושים יאפשר לנאמן החברה לקדם את מכירתה

שנה וחצי מאז נכנסה חברת הבנייה והתשתיות קל בניין להקפאת הליכים בשל חובות ענק של למעלה מ-450 מיליון שקל, אישר בית המשפט המחוזי בחיפה את הסדר הנושים של החברה. אישורו של הסדר הנושים יאפשר כעת לנאמן החברה להתקדם עם תהליך מכירתה.

"דרך ארוכה ולא פשוטה עשו הנאמן ובאי-כוחו עד שעלה בידם להביא הצעה להסדר נושים, שזכתה לאישורים הנדרשים בדין של קבוצות הנשייה השונות", כתב השופט עדי זרנקין שאישר את הסדר הנושים.

לדבריו, "ההסדר המוצע הינו הסדר מורכב ואף חריג, לא רק בהיקפו אלא אף במתווה העומד בבסיסו, כאשר מקורות ההסדר תלויים בעסקת מכר עתידית אשר, כך הכול מקווים, יצליח הנאמן לבצע, במסגרתה יימכרו לרוכש מניות קבוצת קל בניין וחלק מנכסיהן".

השופט זרנקין מינה את רו"ח גבריאל טרבלסי, הנאמן בהקפאת ההליכים, גם לנאמן לביצוע הסדרים הנושים.

לגבי העובדים, ההסדר מציע שיקבלו 100% מכל מה שהיה מגיע להם לו החברה נכנסה לפירוק, התמורה תועבר לעובדים, כ-70 במספר נכון להיום, בשני חלקים. במסגרת מכירת החברה תהיה התחייבות להעסיק חלק מהעובדים על-ידי הבעלים החדש, אולם עד כה לא נקבע מה יהיה מספר העובדים שמקום עבודתם יהיה מובטח.

כחלק מהסדר הנושים, נקבע כי בנק לאומי, שהוא נושה מובטח, יעמיד לטובת הנושים הבלתי מובטחים מעין 'רשת ביטחון' בסכום שיעמוד על חצי מיליון שקל. סכום זה יועבר על-ידי הנאמן בשלב מאוחר יותר לנושים הבלתי מבוטחים במקרה שמכירת החברה לא תאפשר את החזרת החובות. מדובר בנושים הכוללים ספקים ונותני שירותים שונים.

חשוב לציין כי היקף החובות לנושים שאינם מובטחים עומד על 80 מיליון שקל, ורשת הביטחון האמורה מהווה חלק זעום ממנו. על-פי מנסחי הההסדר, רשת הביטחון האמורה נועדה ליצור מצב שהנושים הבלתי מובטחים יקבלו חלק כל שהוא מהחובות במקרה שהמכירה לא תניב את הסכום המצופה. באותו הזמן מציינים מנסחי ההסדר כי קיימת גם אפשרות שהנושים הבלתי מובטחים יקבלו בסופו של ההליך גם סכום גבוה יותר.

נזכיר כי חברת קל בניין, חברה אותה ייסד וניהל אברהם ליבר מאז 1972, נקלעה לקשיים בשנה שעברה ונכנסה להקפאת הליכים.

במסגרת הצעת המכר של החברה מציע הנאמן למכירה 100% ממניות חברת קל בניין בע"מ הכולל 3 פרויקטים הנמצאים בביצוע, מפעל ליצור אלמנטים מבטון, רישיונות וסיווגים המאפשרים לה להתמודד במכרזים ולבצע עבודות הנדסיות מורכבות וציוד הכולל למעלה מ-90 כלים שערכם מוערך בכ-6 מיליון שקל.

פעילות ההנדסה האזרחית המרוכזת תחת קל בניין בע"מ כוללת 3 תחומים עיקריים: תשתיות תחבורה, מתקני טיהור שפכים ופיתוח ובניית בתי עלמין.