הדולר היציג עלה ל-3.474 ש'; "ב"י הוא המבוגר האחראי"

האירו התחזק בכ-0.25% ל-4.81 שקלים ■ במחלקת המחקר של FXCM מציינים כי "רק עלייה מעל 3.50 תשנה את יחסי הכוחות ותפתח פתח לתיקון רחב יותר"

המסחר במט"ח התאפיין היום (ה') בהחלשות קלה של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג התחזק בכ-0.1% מול השקל ונקבע על 3.474 שקלים, בעוד האירו היציג התחזק בכ-0.25% ונקבע על 4.81 שקלים. נזכיר, היום נקבע השער היציג בשעה 12:25.

המסחר בבורסות אסיה נחתם במגמה מעורבת עם נטייה לעליות בעוד המסחר באירופה מתנהל במגמה שלילית לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים בעקבות דבריה של יו"ר הפד ג'נט יילן, שאמרה בכנס כלכלי בניו-יורק כי "התחזית של הפדרל ריזרב ושל כלכלנים רבים בנוגע לחזרה לתעסוקה מלאה וליציבות מחירים עד סוף 2016 מתקבלת על הדעת".

במחלקת המחקר של FXCM מציינים הבוקר כי: "לאחר הפוגת החג, המסחר בדולר-שקל התעורר לחיים ביממה האחרונה והצמד הציג מומנטום חיובי והצליח לטפס חזרה מעל רמת המפתח של 3.47. אמש, במהלך יום המסחר, אף התקרב הצמד ל-3.48 שקלים".

"ברמה הטכנית, למרות המומנטום החיובי, עלינו להמתין לפריצות משמעותיות יותר מעל רמות ההתנגדות כדי שנוכל לדבר על מהלך משמעותי כלפי מעלה. בשלב זה, לאור מגמת הירידה המובהקת בטווח הארוך יותר, רק עלייה מעל 3.50 תשנה את יחסי הכוחות ותפתח פתח לתיקון רחב יותר. עד אז, הסבירות הגבוהה יותר היא לשבירה לרמות שפל חדשות".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול נכסים, ציין היום כי "בנק ישראל מפגין לאחרונה כי הוא המבוגר האחראי בשוק המקומי, ממשיך להילחם את מלחמת התעשייה המקומית במטרה למנוע את קריסתה עם התחזקות השקל אל עבר רמות השפל של שנת 2011, כאשר הדולר יורד אל מתחת לרמת 3.4 שקלים לדולר. בתקופה חריגה בה השקל מתייצב ומתחזק לעבר רמות שפל היסטוריות, ראוי כי בנק ישראל ינקוט בצעדים חריגים. כמו כן אותם צעדים נדרשים גם על רקע ההאטה בביקושים בשוק הדיור עם ההכרזה על הצעדים של הטבות לרוכשי דירה ראשונה ולאור נתוני האינפלציה הנמוכה יכול בנק ישראל לפעול לעידוד הפעילות הכלכלית לפגיעה בכדאיות ההשקעה בשקל מצד ספקולנטים ופעילים לטווח קצר כמו גם לצמצום העלויות הכרוכות בפעילותו בשוק המטבע ולהחליט על הפחתת שער הריבית ב-0.25% ובכך לצמצם את פער הריביות לשפל היסטורי".