הפסדים ואג"ח זבל? קרדן תעניק למנכ"ל 3.5 מיליון ש' בונוס

בנימוקים: השיפור המשמעותי במצב הפיננסי ובביצועי החברה מאז מינויו של שוקי אורן לפני כשנתיים, ושיפור צפוי "ככל שיעמוד במטרות וביעדים שהוצבו לו ל-2014"

למרות מצבה הפיננסי המאתגר של קבוצת קרדן NV, שבשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור, מבקשת החברה להעניק למנכ"ל, שוקי אורן, מענק של 725 אלף אירו בסוף 2014 (3.5 מיליון שקל). בעלי המניות של החברה יתבקשו לאשר זאת באסיפה המתוכננת בסוף חודש מאי. עלות העסקתו של אורן ב-2013 עמדה על 720 אלף אירו (3.4 מיליון שקל) - עיקר התגמול כשכר והיתרה תגמול מנייתי.

בקרדן , הנסחרת בשווי זניח של פחות מ-200 מיליון שקל, מסבירים כי המענק ניתן על רקע השיפור המשמעותי במצבה הפיננסי ובביצועי החברה מאז מונה אורן למנכ"ל, בחודש מאי 2012. עוד לדבריהם, "ככל שאורן יעמוד במטרות וביעדים שהוצבו לו לשנת 2014, מצבה של החברה צפוי להשתפר באופן משמעותי, ובעתיד היא תהיה חברה איתנה".

ועדת התגמולים של קרדן מציינת כי המענק "צריך לשקף את חשיבות מאמציו של אורן, שניכרים מאז מינויו לתפקיד, וחיוניותו לחברה". כמו כן נאמר כי סכום המענק סביר והוגן, "לאור השיפור בביצועיה התפעוליים של החברה אשר הושגו עד כה, בשילוב עם הפחתה ניכרת ושיפור משמעותי במצב החוב".

בקרדן מתנים את המענק בהצלחת החברה לגייס מזומנים לפירעון אג"ח שהנפיקה בהיקף של כ-100 מיליון אירו, בפברואר 2015, ובפירעון הלוואה של 28 מיליון אירו נוספים בסוף 2014 לבנק דיסקונט.

בינתיים, פורעת את חובות האג"ח שלה

סך התחייבויות האג"ח של קרדן אן.וי מגיע ל-415 מיליון אירו (כ-2 מיליארד שקל), באגרות הנסחרות בתשואות של 19%-33%, ואת 2013 סיכמה החברה בהפסד ענק של 101 מיליון אירו. למרות מצבה הפיננסי המאתגר, קרדן אן.וי, בניהולו של אורן, הצליחה לעמוד בתשלום אג"ח ענק של כ-100 מיליון אירו בפברואר האחרון, אחרי שמכרה את מניות חברת הנדל"ן GTC פולין, אחד מנכסיה המרכזיים.

אורן ממשיך לפעול למימוש נכסי החברה כדי לעמוד בהתחייבויות הענק שלה, ובתחילת החודש הודיעה קרדן על מכירת בניין משרדים בעיר דליאן שבסין תמורת כ-39 מיליון אירו.