נעילה שלילית בבורסה בת"א; כיל ירדה 2.75%, טבע 1.2%

מגמה שלילית באירופה ובוול סטריט ■ ענקית האנרגיה הטורקית Turcas במו"מ לרכישת גז מ"לוויתן" ■ ארז צדוק: "כולם מחפשים את השוורים או הדובים אבל מה שיש לנו כאן זה הרבה צפרדעים"

המסחר (ד') בבורסה באחד העם נחתם בירידות שערים, לאחר שבוול סטריט הסתיים אמש המסחר בעליות וכעת מתאפיין המסחר במגמה שלילית, בהתאם למסחר בבורסות אירופה. נייס, כיל וחברה לישראל השילו מערכן יותר מ-2% ודחפו את מדד המעו"ף לירידה של כ-0.9%. מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל.

בהראל פיננסים מציינים בסקירתם השבועית כי "המשך השילוב בין דו"חות טובים לנתוני מקרו חזקים צפוי להערכתנו להמשיך את המגמה החיובית בשוקי המניות. השווקים המתעוררים רושמים בשבועות האחרונים ביצועים חזקים יותר מהשווקים המפותחים ותומכים בהמלצתנו לגוון במקצת את החשיפה המנייתית, אם כי צריך להביא בחשבון גם את תנודתיות המטבעות בהם. לא מומלצת חשיפה לשווקים כמו רוסיה או שווקים במזרח אירופה שמאוד מושפעים מרוחות המשבר עם אוקראינה. השוק המקומי צריך להמשיך להוות את מרכז הכובד בתיק המניות".

ארז צדוק מקרנות אביב מציין הבוקר כי "כנראה שנצטרך להתרגל לשוק תנודתי, בתקופה הקרובה. תנודתיות יומית של 4.5% בטבע ו-7% בפריגו היא לא דבר נורמלי ולא בריא. כולם מחפשים את השורים או הדובים אבל מה שיש לנו כאן זה הרבה צפרדעים. שוק צפרדעי הוא שוק קופצני מאוד, טובל בביצה מקומית אבל בסופו של דבר אחרי כל הקפיצות מעלה ומטה, צבעו ירוק. מלך הביצה הישראלית הוא הביומד שתנודתי יותר מכולם, אך גם מגלם את פוטנציאל התשואה הגבוה ביותר. למרות שענף הביומד בכללותו יקר בחו"ל, בארץ ישנן חברות רבות שנמצאות בנקודת בשלות מעניינת שהיא גם נקודת זינוק אטרקטיבית ומשקיעים שיודעים לברור את המניות הטובות ומצוידים באורך רוח, ישיגו כנראה בענף הזה את התוצאות הטובות ביותר".

המסחר בוול סטריט הסתיים כאמור אתמול (ג') בעליות שערים, על רקע עונת הדוחות שנמצאת בעיצומה ומספר נתוני מאקרו מעודדים.

לאחר פתיחת המסחר התפרסמו בארה"ב נתוני מכירות הבתים יד שנייה לחודש מארס, שירדו ב-0.2% לרמה שנתית של 4.59 מיליון. הצפי בשוק עמד על ירידה חדה יותר לרמה של 4.55 מיליון, לאחר שבחודש ינואר המכירות הסתכמו בכ-4.6 מיליון, בשיעור שנתי. במקביל, התפרסם מדד הייצור של מחוז ריצ'מונד, שעלה לרמה של 7 נקודות, בעוד הצפי בשוק היה כי הוא יוותר ללא שינוי.

המסחר בבורסה באחד העם ננעל אתמול בעליות שערים. מדד תל אביב 100 עלה ב-1.5% לרמה של 1,281.2 נק' ומדד המעו"ף עלה 1.17% לרמה של 1,405.2 נק'. מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל.

חוזה גדול לאלביט מערכות

ענקית האנרגיה הטורקית Turcas דיווחה באופן רשמי לבורסה באיסטנבול כי יחידת עסקי הגז שלה החלה במשא-ומתן ביחד עם Enerjisa הטורקית ו-E. ON האירופית, לרכישת גז ממאגר "לוויתן" הישראלי. על-פי הדיווח של טורקס, הגז מ"לוויתן" ישמש לקוחות מקומיים בטורקיה. נציין את אבנר , דלק קידוחים ורציו .

מניות טבע , נייס ואיזיצ'יפ רשמו ירידות על רקע פערים שליליים מול ניו יורק.

לייבפרסון וקומפיוג'ן סיימו בעליות על רקע פערים חיוביים.

אלביט מערכות הודיעה היום כי קיבלה ממדינה באירופה חוזה בהיקף כספי של כ-123 מיליון דולר לאספקת מערכות אלקטרוניות צבאיות ליישומים אוויריים. המערכות תסופקנה במהלך ארבע שנים.