איינהורן מזהיר: בועת דוט. קום חדשה מאיימת על השוק

מנהל קרן הגידור גרינלייט קפיטל טוען במזכר ששלח למשקיעים כי קיימים מספר סימנים לבועת הטכנולוגיה החדשה, ביניהם כיסוי פוזיציות השורט ע"י הסוחרים והזינוק ביום המסחר הראשון לאחר ה-IPO

דיוויד איינהורן, מנהל קרן הגידור גרינלייט קפיטל, טוען במזכר ששלח ללקוחות כי קיימת בועת טכנולוגיה חדשה, שלא ברור עד כמה היא תתרחב ומתי היא תתפוצץ.

לדבריו של איינהורן, "קיים קונצנזוס ברור שאנו נמצאים בבעות הטכנולוגייה השנייה ב-15 השנים האחרונות. מה שמדאיג זה עד כמה ההבועה תתרחב ומה עלול לפוצץ אותה". להערכתו, בועת ה"דוט.קום" השנייה היא מעין הד של הבועה הראשונה, שהתפוצצה בתחילת העשור, אך ההבדל הוא שבמצב הנוכחי קיימות קצת פחות מניות טכנולוגיה שמתומחרות הרבה מעל השווי הריאלי שלהן וקיימת קצת פחות "התלהבות ציבורית".

עם זאת, איינהורן מזהה מספר אינדיקטורים שמעידים על בועת דוט.קום חדשה. תחילה, איינהורן טוען כי קיימת דחייה של שיטות הערכת השווי הקונבנציונליות. כמו כן, סוחרי שורט רבים נאלצים לכסות את הפוזיציות שלהם בשל ההפסדים הגבוהים שנגרמו מהעליות. מעבר לכך, מניותיהן של חברות רבות שיוצאות להנפקות ראשוניות לציבור (IPO) מזנקות בחות ביום המסחר בראשון ללא הצדק ולרוב מבלי שלחברות הללו יש בסיס עסקי מוצק.

במזכר הרבעוני ששלח ללקוחות, איינהורן ציין כי גרינלייט קפיטל פתחה מספר פוזיציות שורט על כמה ממניות המומנטום החזקות ביותר, שזינקו במאות אחוזים בשנה החולפת.