ירידות בניו יורק: הנאסד"ק ירד 1.7%, אמזון נפלה 10%

רוחות המלחמה בין רוסיה ואוקראינה השפיעו על הסנטימנט ■ מיקרוסופט היכתה את הצפי ברבעון הראשון ■ התחזית של אמזון מאכזבת ■ מלאנוקס ופורד פספסו התחזיות ■ סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן - מעל הצפי

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו'), יומו האחרון של שבוע המסחר העולמי, בירידות שערים על רקע רוחות המלחמה בין רוסיה ואוקראינה. הדוחות הכספיים, כמו גם סנטימנט הצרכנים של אונ' מישיגן, עמדו גם כן במוקד.

אין רגע דל בכל הנוגע לרוסיה ואוקראינה. הבנק המרכזי במדינה הקפיץ היום את הריבית ב-0.5% ל-7.5% מבלי להזכיר במילה אחת את המשבר מול אוקראינה, סוכנות S&P חתכה את הדירוג החיצוני והפנימי של רוסיה לרמה אחת מעל אג"ח זבל, וארה"ב ממשיכה לאיים בסנקציות כלכליות על רוסיה אם היא לא תצנן את רוחות המלחמה.

אתמול נערך קרב יריות בין הצבא האוקראיני לבין אוקראינים תומכי רוסיה שנגמר בהריגתם של מספר אנשים. רוסיה מיד הפעילה את הכוחות שלה המפוזרים סמוך לגבול אוקראינה וגרמה לצבא אוקראינה לסגת. שר החוץ האמריקני ג'ון קרי הזהיר את רוסיה, כי המשך פעילות צבאית או עוד פרובוקציות באוקראינה יהיו "טעות שתשלמו עליה מחיר יקר". (לסיפור המלא)

בזירת המאקרו בארה"ב פורסם אחרי פתיחת המסחר סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש אפריל. המדד עלה ל-84.1 נקודות, לעומת צפי ל-83 נקודות בלבד, ולעומת 82.6 נקודות במארס. מדובר ברמה הגבוהה ביותר מאז יולי.

בגזרת הדוחות לרבעון הראשון, פורד דיווחה היום על ירידה של 39% ברווח הנקי ל-989 מיליון דולר, או 24 סנט למניה.

אמש לאחר סיום המסחר מיקרוסופט הכתה התחזיות בשורת הרווח עם 68 סנט למניה, לעומת הצפי ל-63 סנט למניה. ההכנסות עמדו בצפי והסתכמו ב-20.4 מיליארד דולר.

אמזון דיווחה על רווח של 23 סנט למניה, לעומת צפי ל-21 סנט למניה ולעומת 18 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד. גם ההכנסות עקפו התחזיות עם 19.74 מיליארד דולר, לעומת הצפי ל-19.4 מיליארד דולר ו-16.07 מיליארד דולר אשתקד. עם זאת, התחזית של אמזון לרבעון השני מאכזבת את המשקיעים.

אנליסט JP מורגן דאג אנמות' הוריד את מחיר היעד למניית אמזון מ-365 דולר ל-350 דולר. הוא מציין כי "החברה ממשיכה להתנהל היטב מול אפשרויות לטווח הארוך, אך ירידה בצמיחה במדיה בטווח הקצר והשקעות כבדות ככל הנראה לא יאפשרו למחיר המניה לעלות בקרוב". גם מארק מהאני מ-RBC קפיטל הוריד את מחיר היעד שלו ל-400 דולר מ-425 דולר.

מנגד, מלאנוקס הישראלית פיספסה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח למניה וכן בשורת ההכנסות, כמו גם את תחזיותיה עצמה. הרווח הסתכם ב-10 סנט למניה, נמוך מהתחזיות ל-12 סנט למניה. ההכנסות הסתכמו ב-98.7 מיליון דולר, נמוך מתחזיות האנליסטים להכנסות בהיקף 102.88 מיליון דולר, ונמוך מתחזיות החברה עצמה ל-100-105 מיליון דולר.

גם סטארבקס , ויזה , קטרפילר וג'נרל מוטורס דיווחו אתמול. אפל ופייסבוק דיווח ביום שלפני כן.

מניית בנק אוף אמריקה נסחרה תחת לחץ על רקע דיווחים על תשלום מצידה של 10 מיליארד דולר כפשרה עם משרד המשפטים בנושא הטעיית משקיעים בכל הקשור למשכנתאות.