אלון מאסק תובע את חיל האוויר בארה"ב: "תנו לנו להתחרות"

חברת SpaceX של אלון מאסק מתכננת לתבוע את חיל האוויר האמריקאי, במטרה לשבור את שליטת המיזם של לוקהיד מרטין ובואינג בתחום שיגור הלוויינים הצבאיים ■ מאסק: טילים של המיזם עושים שימוש במנועים מרוסיה

ספייס אקספלוריישן טכנולוג'יז של אלון מאסק מתכננת לתבוע את חיל האוויר האמריקאי, בטענה כי יש להתיר לחברה להתחרות בשוק שיגורי הלוויינים הנשלט בידי שני בעלי החוזים הגדולים ביותר בתחום הצבאי.

"אם נתחרה ונפסיד, זה בסדר", אמר מאסק לכתבים בוושינגטון, "אבל למה שלא תהיה אפילו תחרות"?

החברה של מאסק, המוכרת בשם SpaceX, מנסה לשבור את האחיזה של המיזם המשותף של לוקהיד מרטין ובואינג בתחום השקות הלוויינים הצבאיים, המוערך ב-70 מיליארד דולר עד שנת 2030. לוקהיד ובואינג הן הספקיות הגדולות ביותר של הצבא.

SpaceX מתכננת להגיש את התביעה שלה ביום שני בבית המשפט לתביעות פדרליות בארה"ב. היא מבקשת לפתוח מחדש את התחרות לחוזה על המיזם, יונייטד לאונץ' אליינס, הכולל אספקה של 36 ליבות רקטות, כך לדברי איאן כריסטופר מקאלב, בכיר בחברת יחסי הציבור המייצגת את החברה.

לדברי מאסק, "החוזה הזה עולה למשלמי המסים בארה"ב מיליארדי דולרים ללא סיבה".

בחודש שעבר אמר מאסק למחוקקים בארה"ב כי טילי אטלס 5 של המיזם של לוקהיד-בואינג עושים שימוש במנועים רוסיים, דבר המהווה סיכון כתוצאה מהאספקה, בעקבות הפלישה הרוסית לקרים באוקראינה.

גורמים בפנטגון הורו לחיל האוויר לבדוק האם השימוש במנועים מרוסיה עבר השיגורים הצבאיים מהווה סכנה לביטחון הלאומי.