"הריבית הנמוכה והצמיחה במשק צפויות לתמוך במניות"

כלכלני הלמן אלדובי: אנו מניחים שהשווקים ימשיכו במגמה חיובית בחודשים הקרובים, מלווה בתנודתיות גבוה בשווקים ובעיקר בסקטורים של הביוטכנולגיה והטכנולוגיה

"שבוע המסחר הקרוב בעולם צפוי להיות מושפע בעיקר מהמשך פרסום הדוחות הכספיים ונתוני מאקרו ביניהם, שיעור האבטלה, מדד מחירי הבתים קייס שילר ומדד אמון הצרכן. מהדוחות שהתפרסמו עד יום ה', עולה תמונה מעורבת: בנאסד"ק פרסמו כמחצית מהחברות את דוחותיהן כאשר מתוכן כ- 75% הצליחו להכות את תחזיות הרווח. מנגד לאחר פרסום מרבית הדוחות של החברות הנכללות במדד הדאו ג'ונס נראה כי רוב החברות הגדולות לא הצליחו לשפר את רווחיותן. אנו מניחים שהשווקים ימשיכו במגמה חיובית בחודשים הקרובים, מלווה בתנודתיות גבוה בשווקים ובעיקר בסקטורים של הביוטכנולגיה והטכנולוגיה, לנוכח הרמות הגבוהות אליהן הגיעו סקטורים אלו בחודשים האחרונים". כך מציינים כלכלני בית ההשקעות הלמן אלדובי בסקירה השבועית.

"בנוגע לישראל", אומרים בהלמן אלדובי, "להערכתנו, מחירי המניות בשוק המקומי נסחרים במחיר הוגן. הריבית הנמוכה והצמיחה במשק צפויות לתמוך באפיק המנייתי. הצמיחה בעולם צפויה לשפר באופן משמעותי את היצוע הישראלי בשנים הקרובות, בהנחה ששער השקל לא ימשיך להיחלש בצורה משמעותית".

"גיוסי החוב בשוק ההון בריביות נמוכות יחסית, מחזקות את המאזן של החברות הציבוריות ומפחיתות הוצאות מימון לטווח ארוך ולכן נראה כי איתנותן הפיננסית של מרבית החברות במדד תל אביב 100 ימשיך להשתפר בתקופה הקרובה. מנגד התשואות הנמוכות של אג"ח החברות בשוק והמרווח הנמוך יחסית למול אג"ח ממשלתי מגדילה את סיכון ההשקעה באפיק. האינפלציה שהיתה גבוה יחסית בחודש מרץ, תמשיך להיות גבוה גם באפריל, אבל אנו מעריכים שלקראת חודשי הקיץ תחזור האינפלציה לרמה אפסית, ויתכן שאף שלילית".

כפועל יוצא מכך, מעריכים בבית ההשקעות, סביר שנושא הורדת הריבית תחזור בעוד מספר שבועות לסדר היום. לפיכך, "אנחנו חושבים שעדיין מוקדם לקצר משמעותית את מרכיב האג"ח הממשלתי בתיק, וסבורים שבשוק האג"ח הקונצרני צריך להיות זהירים יותר ולהתמקד במח"מ בינוני- קצר בשלב זה".