עובדי זאפ החלו להתאגד במסגרת ההסתדרות הלאומית

הקבוצה כוללת את עובדי דפי זהב ואתרים בהם rest ומתחתנים ■ בינתיים בהנהלת זאפ לא מתערבים במהלך ההתאגדות של העובדים

עובדי קבוצת "זאפ" (לשעבר דפי זהב) החלו להתאגד בימים האחרונים במסגרת ההסתדרות הלאומית.

הקבוצה, המנוהלת על-ידי המנכ"ל ניר למפרט והיו"ר יעקב אלינב, מעסיקה מעל 600 עובדים וכוללת את פעילות דפי זהב, אתר השוואת המחירים זאפ, אתר המסעדות rest, אתר "מתחתנים" ועוד. הנהלת החברה ערה למהלך ההתארגנות אולם אינה מתערבת לפי שעה, בהתאם לאיסור של בתי הדין לעבודה.

מובילי ההתארגנות עדיין לא פועלים באופן פומבי, אולם לטענתם בקרוב מאוד הם ייחשפו את זהותם ויודיעו על הקמת ועד עובדים רשמי.

צירוף העובדים להסתדרות הלאומית נעשה עד כה באמצעות טפסים ובאמצעות לינק לאתר מקוון שנשלח בדואר אלקטרוני ובמסרונים לטלפונים הניידים.

בדף הפייסבוק שהקימו מובילי ההתארגנות, שכותרתו "ועד עובדי זאפ", נכתב: "מי ש'מסתתר' מאחורי הוועד שקם אלה עובדים טובים שאכפת להם ממקום העבודה ואוהבים את זאפ גרופ ומעוניינים לראות את החברה מצליחה, תוך שיתוף ושקיפות עם ציבור העובדים. הסיבה להקמת הוועד היא לא לפגוע בחברה, אלא להשמיע את קול העובדים ולבנות ביטחון תעסוקתי לעובדים היקרים שלנו.

"למען הסר ספק, ועד קום יקום, פרטי העובדים לא נחשפים, ולראיה לכך לא נחשפו שמות עשרות רבות מאוד של עובדים שכבר חתמו, כפי שעשו בעוד הרבה ארגונים וחברות בשנה האחרונה. אנו שמחים לבשר כי נותרו עוד כמה מצטרפים בודדים כדי להשלים את המהלך".

על-פי הערכות, עיקר הדרישות העתידיות של עובדי זאפ לא יהיה בהיבט הכלכלי, אלא יותר בכל הקשור לביטחון תעסוקתי. הקבוצה עברה בשנים האחרונות שינויים רבים שהשליכו גם על תנאי העבודה, ומובילי ההתארגנות יבקשו לחתום על הסכם קיבוצי שיעגן מנגנונים שיחייבו היוועצות עם הוועד לפני שינויים מבניים ובוודאי לפני מהלכי פיטורים.

בין השינויים המרכזיים שעברה הקבוצה בשנים האחרונות ניתן למנות את הפסקת ההדפסה והחלוקה של מדריך דפי זהב, בצד רכישות של אתרי אינטרנט כמו "weekend" (צימרים ונופש), מתחתנים, TVO (דאתר לקופונים) ועוד.

קבוצת זאפ ידעה גם מספר שינויי בעלות בשנים האחרונות. בשנת 2007 מכרה קרן מרקסטון את השליטה בקבוצה לידי הקרן האוסטרלית בבקוק אנד בראון, תמורת 123 מיליון דולר - זאת כשנתיים בלבד לאחר שמרקסטון רכשה אותה מידי קבוצת עורק ב-100 מיליון דולר. כשמרקסטון רכשה את החברה, היא עשתה זאת באמצעות הלוואה של 50 מיליון שקל שדפי זהב נטלה בעצמה - הלוואה שהכבידה עליה עם השנים.

שנה בלבד לאחר המכירה לבבקוק האוסטרלית נאלצה הקרן לסגור את פעילותה בישראל, והשליטה בקבוצת זאפ עברה מאז לידי בעלי האג"ח ובראשם גופים מוסדיים כמו מנורה מבטחים, פסגות, אקסלנס, כלל ביטוח, מיטב דש ועוד.

עד למועד פרסום הידיעה לא התקבלה תגובה מקבוצת זאפ.