פרשת איקיוטק: גם לשכת עורכי הדין תחקור את התיק

ראש הלשכה, עו"ד דורון ברזילי: "לשכת עוה"ד אינה עוסקת רק בענייניהם המקצועיים של עוה"ד ובתנאי עבודתם, אלא גם מטפלת בציבור שנעזר בשירותי עוה"ד"

ועדת האתיקה הארצית בלשכת עורכי הדין החלה לחקור את תיק חברת איקיוטק, המנסה לגבות בחודשים האחרונים חובות מכ-100 אלף איש - ותחליט כיצד לפעול בהתאם לממצאים.

כפי שפורסם ב"גלובס", צרכנים רבים קיבלו בחודשים האחרונים מחברת איקיוטק מכתבי גבייה בסך אלפי שקלים עבור שירותי תוכן שכביכול צרכו בשנים 2006-2007, חלקם הגדול כקטינים. המכתבים מלווים באיומים בתביעות מצד משרדי עורכי דין שונים האמונים על הגבייה - תחילה דרך כ-20 משרדי עורכי דין, שחלקם הגדול פרש בהמשך מטיפול בנושא.

בתחילת שנת 2014 שוגר סבב נוסף של מכתבי חוב, הפעם בעיקר מטעם חברות שמסועפות לאיקיוטק (כ.ל.י תקשורת וניהול ישראל בעמ, גרין דיזיין וספינגו), דרך משרד עורכי דין, שהיו עדיין פעילים בניסיון גביית החובות לכאורה של איקיוטק.

הפרשה התגלגלה בין השאר לפתחם של משרד התקשורת ומשרד המשפטים, שפרסמו הבהרות שונות בעניין החברה והבעיות בהתנהלותה, והפרשה אף נדונה בוועדת הכלכלה של הכנסת.

לאחרונה נפתח קמפיין נרחב נגד איקיוטק בשיתוף התוכנית "צינור לילה" ועמוד הפייסבוק "סטטוסים מצייצים", ואף שודרה סדרת תחקירים על פעילות החברה והעומד בראשה - בה נטען בין השאר כי החתימה הדיגיטלית עליה נסמכת איקיוטק מזויפת. חקירת המשטרה נפתחה מחדש בעקבות המלצת שר התקשורת גלעד ארדן, ובעל החברה בן אופק נחקר במשטרה.

כעת, כאמור, לאור הפניות בנושא לוועדות האתיקה במחוזות לשכת עורכי הדין ולאור דיון בכנסת - ולא מעט בלחץ חברי עמוד הפייסבוק שהקימו מי שרואים עצמן כנפגעי החברה, בהובלת עו"ד אופיר לב - החליט יו"ר ועדת האתיקה הארצית, עו"ד מיכאל טאוסיג, כי ועדת האתיקה הארצית תחקור את תיק איקיוטק ותחליט כיצד לפעול בהתאם לממצאים.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, מסר: "לשכת עורכי הדין בישראל אינה עוסקת רק בענייניהם המקצועיים של עורכי דין ובתנאי עבודתם, אלא גם מטפלת בציבור הרחב שנעזר בשירותי עורכי הדין, ועל כן אני מברך על החלטתו של יו"ר ועדת האתיקה, עו"ד מיכאל טאוסיג, לחקור את פרשת איקיוטק ולקבל החלטה בנושא".

מאיקיוטק נמסר בתגובה: "איקיוטק מברכת על הודעת לשכת עורכי הדין ומשוכנעת כי לשכת עורכי הדין תצטרף לדעתו של בית המשפט, לפיה איקיוטק ובאי-כוחה פועלים בהתאם לדין. נכון להיום מייצגים את חברת איקיוטק כ-25 משרדי עורכי דין, וכל יום פונים משרדי עורכי דין נוספים בבקשה להצטרף לצוות המשפטי של איקיוטק".