פורדיס: 70 רכבים ומסגד הושחתו בפעולת "תג מחיר"

עשרות תושבים בכפר הערבי בצפון התעוררו וגילו כי צמיגי מכוניותיהם נוקבו ■ על קירות מסגד מקומי רוסס מגן דויד והכיתוב "מסגדים סוגרים במקום ישיבות"

חשד לפעולת תג מחיר באזור חיפה: אלמונים ריסו כתובות נאצה במסגד אל-רחמה בכפר פורדיס הסמוך לוואדי מילק. על כמה מקירות המסגד רוססו מגן דוד והכיתוב "מסגדים סוגרים במקום ישיבות", והגלגלים של כ-70 כלי רכב שהחנו באזור נוקבו.

על-פי החשד, שני גברים ואישה עומדים מאחורי המעשה. המשטרה החלה בחקירת המקרה, שעורר זעם רב בקרב התושבים, שגילו את ההשחתה כאשר הגיעו לתפילת הבוקר.

תושב המקום אמר לחדשות 2: "פעולת התג מחיר עברה כל גבול - כנראה שאף אחד לא מעוניין להפסיק את זה עד שתהיה שפיכות דמים. הגיע הזמן שהממשלה תתערב באופן מיידי לפני שיהיה אסון. אנחנו לא נשתוק על המעשה הזה".

זהו אינו המקרה הראשון באזור הצפון השבוע: ביום ראשון נוקבו צמיגי מכוניתו של קבלן ערבי ביקנעם, ועל הרכב נרשם "תג מחיר" וצויר מגן דוד. משטרת עפולה פתחה בחקירה, והקבלן מחה: "אנחנו חיים במדינה אחת, ואסור שיהיו דברים כאלה, בושה לעשות דברים כאלה".

הקבלן שצמיגי מכוניתו נוקבו, עורסן עמארה, אמר לחדשות 2: "זה מקרה לא טוב, בין אם זה היה יהודי או ערבי. לפי דעתי, מי שעושה מעשים כאלה צריך לקבל מה שמגיע לו. הם יתפסו את מי שעושה דברים רעים, והוא יקבל את העונש".

עמארה אמר כי אינו יודע איך איתרו את הרכב שלו. "זו פעם ראשונה שאני נכנס ליישוב הזה". לדבריו, ההשחתה אירעה לפני השעה 8 בבוקר: "יצאתי לרכב להביא כלים וראיתי שהרכב יושב על הרצפה, גיליתי שני צמיגים על האדמה, קרועים, והיה כתוב על האוטו תג מחיר".

במקביל, ביום ראשון דיווחה המשטרה על חשד לפעולת תג מחיר נוספת בעכו. על קירות חטיבת הביניים בשכונה המזרחית בעיר נרשמו כתובות נאצה נגד הנהלת בית-הספר, לצד הכתובת "מוות לערבים". כמו כן, בוצע ניסיון להצית את עמוד התורן של דגל המדינה בחטיבה. מחלק הנוער של תחנת עכו פתח בחקירה לאיתור המבצעים.