מנכ"ל וודסייד לתשובה: "אל תיכנס לכיס שלי"

השותפים בלווייתן עיכבו את החתימה מול וודסייד האוסטרלית למכירת רבע מהמאגר על רקע מתיחות בין יצחק תשובה למנכ"ל וודסייד פיטר קולמן

השותפים בלוויתן עיכבו את הצעת חברת וודסייד האוסטרלית לחתום על ההסכם למכירת רבע מהמאגר תמורת 2.71 מיליארד דולר. ל"גלובס" נודע כי וודסייד הודיעה לשותפים, קבוצת דלק, נובל ורציו, כבר לפני שבועיים כי נפתרה המחלוקת עם רשות המסים שמנעה את חתימת ההסכם ב-27 במארס וכי היא מבקשת לחתום על ההסכם כפי שנקבע. ואולם השותפים, בהובלת קבוצת דלק, השיבו לוודסייד כי לא יחתמו על העסקה עד שיובהרו כל הסוגיות שנדונו בין החברה לבין משרדי הממשלה השונים, וזאת, על מנת למנוע תקרית מביכה כמו זו שהתרחשה בפעם הקודמת.

חרף המחלוקות והמשקעים האישיים, העסקה יכולה להיחתם בימים הקרובים.

סוגיה רגישה

ל"גלובס" נודע, כי ברקע ההתעקשות של שותפי לוויתן עומדות תחושות אישיות קשות של בעל השליטה בקבוצת דלק, יצחק תשובה, ובמידה פחותה גם של מנכ"ל נובל אנרג'י, צ'רלס דייוידסון, מהתנהלותו של מנכ"ל וודסייד, פיטר קולמן. בלב הסוגיה הרגישה עומדים חילופי דברים בין תשובה לקולמן שהתפרשו כעלבון על ידי איש העסקים הישראלי.

זמן קצר לאחר שקולמן הודיע כי לא יגיע לטקס החתימה החגיגי שהוכן בטיילת ארמון הנציב בירושלים, הגיעו תשובה ואנשיו למלון המלך דוד שבו התאכסנו אנשי וודסייד. בשיחה סוערת שהתנהלה במרפסת בית המלון הציע תשובה לקולמן לדון בנושא המיסוי על מנת למצוא פתרון שיאפשר חתימה על ההסכם באותו היום. לפי אחת הגרסאות, תשובה היה מוכן אף לדון במסגרת זו גם במחיר שתשתלם וודסייד. ואולם קולמן דחה את הצעתו של תשובה ואף הוסיף באנגלית "אל תיכנס לכיס שלי" - אמירה שפגעה בתשובה אישית.

יצוין, כי גם בכירי נובל אנרג'י, השותפה האמריקאית של תשובה, חשו אכזבה מהתנהלותה של וודסייד ומכך שהשותפה האוסטרלית לא עדכנה את נובל אנרג'י מבעוד מועד על המחלוקת מול רשות המסים. מנכ"ל נובל אנרג'י, שהגיע במיוחד לישראל על מנת להשתתף בטקס החתימה, נאלץ לשוב לארה"ב כלעומת שבא. אתמול דיווח "גלובס" כי דייוידסון רמז שנובל אנרג'י ושותפיה נערכים לפתח את לוויתן ללא וודסייד. דייוידסון אמר כי וודסייד טרם השלימה את בירור המחלוקת מול רשות המסים, אך מבירור שערך "גלובס" עולה, כי בין הצדדים הושגה פשרה בנושא הפחת המואץ, שלפיה יופחת שווי המאגר בהתאם לקצב האזילה של הגז.

מנובל אנרג'י נמסר בתגובה כי הידיעה איננה נכונה.