אופירה לובניצקי מונתה למנכ"לית חברת התמלוגים תל"י

שימשה בעבר כמנהלת מכללת בצלאל וכמנהלת הכספים של אולפני הרצליה

אופירה לובניצקי מונתה למנכ"לית תל"י, חברת התמלוגים של יוצרי הטלוויזיה והקולנוע. לובניצקי נבחרה על-ידי דירקטוריון תל"י מתוך עשרות מועמדים.

לובניצקי שימשה בעבר כמנהלת האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל וכמנהלת הכספים של אולפני הרצליה, והיא בעלת תארים בכלכלה, מינהל עסקים ומשפטים.

לובניצקי מחליפה את אבי שמש, שכיהן מספר חודשים כמנכ"ל זמני בתל"י. שמש הוביל בחצי השנה האחרונה את מאבק החברה להסדרת פעילותה מול הרשות להגבלים עסקיים, וצפוי להמשיך למלא תפקיד פעיל בנושא זה גם בחודשים הבאים.

לפני כחודשיים עברה בקריאה טרומית הצעת החוק להסדרת פעילותן של חברות תמלוגים. בשבועות הקרובים, עם פתיחת מושב הקיץ, צפויה ההצעה להידון בועדת החינוך, לקראת אישורה.

לובניצקי מסרה בתגובה כי "חברי תל"י הם היוצרים המרכזיים של היצירה הטלוויזיונית והקולנועית הישראלית. הם משקיעים בה את כישרונם, זמנם ואהבתם, ומכוננים את החוויה היומיומית של כולנו. אני שמחה מאוד להצטרף לגוף שמייצג אנשים כאלה ומלאת מוטיבציה לרתום את ניסיוני וידיעותיי לטובת מטרות החברה: הגברת המודעות לזכויות היוצרים של הבמאים והתסריטאים ומימוש הזכויות הללו הלכה למעשה".

אבי שמש, המנכ"ל היוצא, מסר כי "14 שנים לאחר שהוקמה, תל"י יצרה מציאות חדשה והביאה לשינוי משמעותי בחייהם המקצועיים של תסריטאים ובמאים בישראל וביכולת שלהם לממש את זכויות היוצרים שלהם. אני בטוח שהחברה תוסדר בקרוב ותתפנה לאתגרים הבאים שלה, ובהם הגנה על זכויות היוצרים בעולם של תקשורת משתנה וחוצת גבולות. עבודה רבה מחכה לאופירה ולעובדי תל"י, ואני מאחל לה ולעובדים הצלחה".