נטקס רוכשת את אחזקות קשת באתר BUY2 ב-6 מ' ש'

חברת נטקס נמצאת בשליטת אביב רפואה ■ במקביל, נטקס מוכרת את אתרי הליבה שלה - netex ו-kafe - תמורת 5.7 מיליון שקל

חברת נטקס הבורסאית רוכשת את אחזקות זכיינית ערוץ 2 קשת באתר הסחר המקוון BUY2 ובכך מחזיקה את מלוא האחזקות באתר.

בהודעה שהוציאה היום (ד') לבורסה עדכנה נטקס, המנוהלת על-ידי אביב רפואה, כי היא רוכשת את אחזקותיה של קשת בחברת נטקס ניו-מדיה, שעמדו על 25%, וכן את אחזקות קשת באתר BUY2, שהיוו 40% מהאתר הסחר המקוון. זאת, בתמורה ל-6 מיליון שקל, לפי הודעת החברה לבורסה. בכך הופכת חברת נטקס לבעלים היחידי של נטקס ניו-מדיה ואתר BUY2.

מבחינת קשת, מדובר במהלך נוסף של יציאה מתחום המסחר המקוון, לאחר שבתקופה האחרונה החליטה לצאת גם מהשותפות שלה באתר האופנה המקוון StyleRiver. מבחינת נטקס, המהלך לשליטה מלאה באתר BUY2 הוא חיזוק המגמה שלה להתמקד בעולם המסחר המקוון.

אתר BUY2 נולד יחד עם גל אתרי הקופונים ששטף את המדינה לפני מספר שנים, אך לפני כשנה עשה שינוי מהותי בעסק, ובמקום למכור קופונים, עבר למכור מוצרים של ממש. זאת, לצד פעילות ענפה תחת המותג BUY2USA, המאפשר למשתמשים לרכוש מוצרים באתרי מסחר מקוון מובילים בחו"ל ולקבל משלוחים עד הבית.

במקביל הודיעה חברת נטקס כי היא מוכרת את הפעילות של שני עמודי הבית שברשותה - netex.co.il ו-kafe.co.il - תמורת 5.7 מיליון שקל. הרוכשת היא חברת סטארט מדיה, המפעילה בין היתר את אתר start.co.il.

על-פי הודעת החברה, הכסף יתקבל במספר תשלומים. כך, 3.4 מיליון שקל שולמו במעמד החתימה, 1.5 מיליון שקל ישולמו במועד השלמת העסקה ולא יאוחר מ-8 במאי השנה, והיתרה בסך 1.2 מיליון שקל תשולם ב-4 תשלומים חודשיים שוויים עד לתחילת אוקטובר השנה. כך, למעשה, עם השלמת העסקה תוכל החברה לרשום רווח הון של כ-4.8 מיליון שקל.

אתר netex מבוסס על מנוע חיפוש וסרגל כלים שאיפשרו חיפוש פשוט בעברית שמפנה ישירות לאתרי אינטרנט רלבנטיים, בעוד אתר kafe מציג רשימה ארוכה של אינדקס אתרים שמחולקים לפי נושאים ומוצגים לפי הלוגואים של כל אתר ואתר. יש לציין כי אתה kafe נרכש על-ידי חברת נטקס 4.5 שנים תמורת 2 מיליון שקל.

במקביל מכרה נטקס לרוכשת האתרים הללו רישיון לשימוש בטכנולוגיות החיפוש והפרסום שלה בישראל, כולל תחזוקה ופיתוח, בתמורה ל-2.8 מיליון שקל. מהלך זה מדגיש גם הוא את ההחלטה של החברה להתמקד באופן בלעדי בעולמות המסחר המקוון ולשים מאחוריה פעילויות אינטרנטיות.

אביב רפואה, מנכ"ל נטקס, מסר היום: "לקחנו החלטה אסטרטגית להתמקד בפעילות המסחר המקוון. אנחנו מאמינים בשוק המקומי ובצמיחה שלו. BUY2, יחד עם הפעילויות הנוספות של הקבוצה באתרים BUY2USA buy2fly, גרופי ודיל היום, הגיעו להישגים מרשימים מיום הקמת הפעילות, ואנו מאמינים שהפוטנציאל בתחום ה-e-commerce הוא רק בתחילת דרכו".