החברה לישראל מוכרת ההחזקה באדחל ברווח של 88 מ' ד'

המכירה של אדחל מגלמת רווח הון של כ-88 מיליון דולר לחברה לישראל ■ במהלך השנים קיבלה החברה לישראל מאדחל דיבידנדים במזומן בסך של כ–105 מיליון דולר ■ החברה נרכשה לפי שווי של כ-1.27 מיליארד דולר

קבוצת החברה לישראל מממשת את החזקותיה בחברת החשמל הגדולה בפרו, אדחל, בתמורה לכ-413 מיליון דולר. המכירה מגלמת רווח הון של כ-88 מיליון דולר לחברה לישראל.

אי.סי פאואר, החברה הבת של החברה לישראל, החזיקה בעקיפין ב-21.1% בחברת אדחל.

רכישת המניות של אדחל בוצעה בשני שלבים: בשלב הראשון בשנת 2007, עת נרכשו נכסי אינקיה, כאשר השווי הבורסאי של חברת אדחל היה כ-1.5 מיליארד דולר, נרכשו כ-14.4% מהמניות. בשלב השני, בשנת 2010, נרכשו כ-6.8% נוספים לפי שווי חברה של כ-780 מיליון דולר. כלומר, החברה נרכשה (בממוצע) לפי שווי של כ-1.27 מיליארד דולר.

במהלך השנים מאז הרכישה הראשונה, קיבלה קבוצת החברה לישראל מאדחל דיבידנדים במזומן בסך של כ-105 מליון דולר.

אדחל הינה חברת של חברת Endesa הספרדית, השייכת לענקית האנרגיה, ENEL, האיטלקית. החברה נסחרת בבורסה של לימה, בשווי של כ-2 מיליארד דולר. לחברה כושר ייצור חשמל של כ-1,650 מגוואט, תחנות תרמיות ותחנות הידרו. החברה הינה חברת החשמל הגדולה ביותר בפרו.

המכירה מותנית במספר תנאים מתלים שהעיקרי שבהם הוא אישור הרגולטורים המתאימים בפרו, הליך שימשך מספר חודשים.

בח"ל מסבירים כי החלטת החברה למכירת חלקה באדחל הינה חלק ממדיניות הקבוצה לנצל הזדמנויות לממש במחיר גבוה חלק מהנכסים הפעילים שהגיעו לשלב בשלות.