חולי סרטן יוכלו לרכז את המידע הרפואי באפליקציה אחת

תיק רפואי ממוחשב לחולי סרטן: המערכת מאגדת את המידע החשוב ביותר במסך ראשי אחד, נהיר מיידית לרוב הרופאים המטפלים

איגוד מידע על חולים לרשומה רפואית נגישה הוא משאת הנפש של מגוון ארגונים בתחום הרפואה והמחשוב, אבל למרות שמגוון חברות ומיזמים קמו ונפלו על בסיס הרעיון הזה, כל העת צצים גם מיזמים חדשים.

ד"ר מיכה ברחנא, רופא משפחה ומרצה באוניברסיטת חיפה, ולשעבר מנהל הרישום הלאומי לסרטן במשרד הבריאות, החליט להקים מיזם מקומי, פחות שאפתני אולי, אבל נגיש מיידית, במיוחד עבור חולי סרטן ישראלים - תיק רפואי ממוחשב לחולי סרטן.

החולים יוכלו לרכז מידע על מחלתם, באופן דיגיטלי, בתיק רפואי שיהיה נגיש מכל מקום. המערכת מאגדת את המידע החשוב ביותר במסך ראשי אחד, נהיר מיידית לרוב הרופאים המטפלים.

הכניסה לתיק האישי תיעשה דרך אתר sartan.info, שיכלול גם מידע עדכני על המחלה וטיפולים שונים, וכן לוח נותני שירותים המחובר אינטגרטיבית למערכת ‏waze‏, כך שניתן - בלחיצת כפתור לקבל הכוונה לקליניקה של הרופא המטפל.

ברחנא: "אחת מהסיבות המובילות לטעויות רפואיות היא חוסר מידע וחוסר שיתוף מידע בין מטפלים. אני מאמין שהמיזם יחולל שינוי דרמטי בתחום בשל פשטות השימוש, הבהירות ואבטחת פרטיותו של המטופל".

מנגנון האתר אינו שומר נתונים אישיים מזהים של המשתמש ולאחר ההרשמה וקבלת קוד הגישה, הם נמחקים לצמיתות מהאתר. "מניסיון של שנים רבות בניהול מאגרי מידע רפואיים עולה כי אין שום סיבה לשמור נתונים מזהים כמו שם משפחה או מספר זהות", מדגיש ברחנא.

השימוש באזור האישי יעלה כ-12 שקל לאחר חודשיים של התנסות, ואילו האתר ואפליקציית הניווט פתוחים בחינם.