קלטורה רוכשת את טיוינצ'י תמורת עשרות מיליוני דולרים

טיוינצ'י יצרה פלטפורמה של "טלוויזיה חברתית" ומעסיקה כ-60 עובדים בעולם ■ סכום העסקה לא צויין אך לפי הערכות מדובר בעשרות מיליוני דולרים ■ קלטורה השלימה לאחרונה סבב גיוס בהיקף של 47 מיליון דולר

לאחר שהשלימה סבב גיוס של 47 מיליון דולר, חברת פלטפורמת הוידאו קלטורה, הודיעה הערב (ה') כי היא רוכשת את חברת טיוינצ'י הישראלית במטרה ליצור פתרון כולל ושלם בתחום הטלוויזיה בתשלום על גבי האינטרנט (OTT TV). סכום העסקה לא צויין אך לפי הערכות מדובר בעשרות מיליוני דולרים.

חברת טיוינצ'י מביאה את העולם החברתי ישירות לטלוויזיה. החברה הוקמה לפני 5 שנים והשלימה גיוס של כ-6 מיליון דולר. באמצעות הטכנולוגיה שפיתחה החברה ניתן להתחבר לחברים בפייסבוק ולראות באילו תוכניות הם צפו, מה הם אהבו ועל אילו תוכניות הם ימליצו לאחרים.

איך זה עובד? בראיון שהעניק לאחרונה מנכ"ל החברה ל"גלובס" הוא תאר את פעילותה: "המוצר הראשון שלנו היה הטלוויזיה החברתית הראשונה שסופקה ל-MTV בישראל ובאירופה. אנחנו עדיין שמים את כל נושא החוויה החברתית במרכז ומספקים לחברות כבלים, לוויין וערוצי טלוויזיה פלטפורמה לא ממותגת (white label), שמאפשרת להם להקים שירות טלוויזיה חוצה מכשירים ששם דגש על התחום החברתי". הרעיון, מוסיף שעיו, הוא ש"אתה מדליק את הטלוויזיה שלך ואתה יכול לחפש תוכן ב-VOD לפי מה שחברים שלך ראו בחודש האחרון או שאתה בוחר לראות מה החברים שלך רואים עכשיו".

קלטורה כבר התחילה לשלב את הטכנולוגיה של טיוינצ'י למוצר שלה, MediaGo. הפתרון המשולב של קלטורה וטיוינצ'י יאפשר לספקיות תקשורת וטלויזיה, לחברות מדיה, בעלי ומפיצי תוכן לספק שירותי טלויזיה לכל משתמש, בכל מכשיר, וגם להפיק מכך רווחים. הפלטפורמה תומכת בשידורים ישירים או לפי דרישה (on demand), בשירות המבוסס מנויים, העברות חד פעמיות או פרסום, עם חווית צפייה אינטרקטיבית, חברתית ואישית.

המיזוג של הטכנולוגיה של טיוינצ'י לפלטפורמה של קלטורה מעשיר גם את פתרונותיה הנוספים של קלטורה עבור תעשיות העסקים והחינוך, עם יכולות מתקדמות בתחום חווית הצפייה החברתית והאישית וכולל כלים ליצירת חבילות ומבצעים.

טיוינצ'י מעסיקה מעל ל-60 אנשים ברחבי העולם, כולל צוות מחקר ופיתוח חזק המבוסס במטה של החברה בישראל, אשר ימוזג עם הצוות הטכנולוגי של קלטורה בישראל. היזמים של טיוינצ'י, עופר שעיו ועידו ויזנברג, ומנהליה הבכירים של החברה, אבידן למדן ואמיר אילת, יצטרפו לצוות המנהלים הבכירים בקלטורה ברחבי העולם. לטיוינצ'י קיים בסיס לקוחות הכולל ספקי טלויזיה בדרום אמריקה, אירופה ומזרח אסיה.

"זו תקופה מרגשת עבור קלטורה, כשלושה חודשים לאחר גיוסם של 47 מיליון דולר נוספים, אנחנו פועלים כמובטח להאצת הצמיחה והחדשנות של החברה", אמר רון יקותיאל, אחד מיזמי קלטורה, המנכ"ל ויו"ר החברה. "הרכישה של טיוינצ'י משלימה את המעבר שלנו ממיקוד בתוכן לפי דרישה (on demand) ושירותים מבוססי פרסום למתן פתרון שלם גם לתוכן ישיר ושירותים מבוססי תשלום".