פלאפון וסלקום ימכרו אתרים לחברה זרה וישכרו אותם ממנה

מטרת המהלך לעקוף את התנגדות הממונה על ההגבלים להקמת רשת משותפת בדור הרביעי

חברת הענק American Tower במגעים עם פלאפון וסלקום לרכישת כל אתרי הסלולר שלהם ולהשכרתם מחדש. המגעים בין הצדדים עשויים לפתור את התנגדות רשות ההגבלים לשיתוף פעולה בין החברות להקמת רשת סלולרית משותפת, ומאידך, לאפשר לשתי החברות לממש את התוכנית שלהן להורדת עלויות בדרך חלופית, שלא אמורה להיתקל בהתנגדות הרשויות. נציג American Tower במגעים עם פלאפון וסלקום, רונן בראל, סירב להגיב לדברים.

הרעיון של American Tower, ושאותו היא משווקת במדינות רבות בעולם, הוא להוציא מידי החברות הסלולר את הצורך ואת ההשקעה הנדרשת בבניית אתרים סלולריים. מדובר בפתרון נדל"ני-חשבונאי שמיטיב עם שני הצדדים, כיוון שהחברות מקבלות תמורה עבור ההשקעה שביצעו לאורך השנים באתרים, ויכולות לרשום כהוצאה את דמי השכירות על האתרים.

עבור American Tower כל אנטנה נוספת של מפעיל שמותקנת על תורן שלה הוא רווח נקי. כחברת נדל"ן היא רוצה לשתף כמה שיותר חברות באתרי הנדל"ן, וכך מושג צמצום במספר האתרים הכולל - שזהו אינטרס של כולם.

American Tower מגששת אצל החברות הסלולריות בשנה האחרונה כדי לבחון מי מהן מעוניינת במהלך כזה, וכעת, לנוכח התנגדות רשות ההגבלים להסכם של פלאפון וסלקום להקמת רשת משותפת, הצעתה עלתה בחזרה לשולחן.

כפי שנחשף ב"גלובס", רשות ההגבלים מתנגדת לעסקה שבה שתי החברות יקימו רשת משותפת בדור הרביעי, והחברות ממתינות לתשובה הרשמית, כמו גם למסמך המדיניות של משרד התקשורת, שלפיו יחליטו על המשך צעדיהם. ההערכה היא ששתי החברות ינסו למצוא דרכים נוספות שיאפשרו להם להקטין עלויות דרך שיתופי פעולה כאלה או אחרים בתחום התשתיות. כך למשל, אפשרות נוספת שקיימת היא להגביר את שיתוף הפעולה הפסיבי ביניהן, כלומר שיתוף פעולה בדור השלישי דרך שיתוף אתרים ברמת הברזלים (התרנים) בלבד, ללא שיתוף פעולה ברמת האלקטרוניקה והתדרים.

מ-American Tower נמסר, כי "החברה אינה מעוניינת להגיב על ספקולציות של התקשורת".