הקאמבק הגדול? מכבי נתניה כבר מכרה 1,500 מנויים לעונת 2014/15

ההופעה בגמר הגביע הסתירה את העיסוק העיקרי של העולה החדשה לליגת העל: הכנות קדחתניות לשנה הבאה ונכונת של הבעלים להכניס את היד לכיס

יתכן שהערב (ד') באצטדיון רמת גן יגיע הפרויקט של אלי שגב ויוסי מאור, בעלי מכבי נתניה, לשלב המוקדמות של הליגה האירופית מוקדם מהצפוי. זכייה בגביע המדינה - ראשונה מאז 1978 עבור המועדון - תשלח את המועדון בעונה הבאה לסיבוב אירופי דווקא דרך הליגה הלאומית. העובדה שהקבוצה נמצאת רגע לפני המשחק הגדול ביותר שלה העונה, קצת מסתירה את העיסוק העיקרי מזה שבועות ארוכים במועדון: העונה הבאה בליגת העל.

התקציב בכל מקרה יעמוד על 23 מיליון שקל. לשם השוואה, בעונת הירידה לפני שנה, עמד התקציב על 26 מיליון שקל; העונה בליגה הלאומית הוא הגיע ל-20 מיליון, שיא של כל הזמנים לקבוצה מליגה שנייה. גם אם מקזזים 6 מיליון שקל שהוזרמו לכיסוי הגירעון. בנתניה לא מתכוונים להשתגע, למרות שלקבוצה יש בעלים שהזרימו השנה 8 מיליון שקל מכיסם. גם בעונה הבאה הם יזרימו 8 מיליון שקל. האינדיקציה שלהם להצלחה היא יריבתם בגמר הגביע הערב - עירוני קרית שמונה שזכתה באליפות לפני שנתיים עם תקציב של 26 מיליון שקל בלבד. אליפות בנתניה? לא צריך להגזים, אבל שם מסמנים את הפלייאוף העליון כמטרה. "אנחנו אמנם בליגה של גולדהאר, אבל לא בסכומים שלו", אמר השבוע מנכ"ל הקבוצה, עו"ד רועי דניאל.

הבונוס לזוכה בגביע: 200 אלף שקל; הנתח ממכירת הכרטיסים: 25%

***

העלייה החלקה לליגת העל נתנה לראשי הקבוצה מרווח של זמן להביט מקרוב על סיום משחקי הליגות באירופה, כדי לעקוב אחרי זרים. בנתניה יושבים על תוכניות הזרים מזה מספר חודשים וכבר סימנו כמה, חלקם ממזרח אירופה: שלושה אפריקאים, בולגרי וארגנטיני. המאמן יוסי מזרחי ועוזרו שי הולצמן צופים כמעט מדי יום בקטעו וידאו שמוזרמים אליהם על-ידי סוכנים. מזרחי, שאימן בקפריסין לפני מספר שנים, יטוס לאי השכן כדי לצפות במספר מועמדים. למה העיסוק האובססיבי בזרים? בנתניה מעריכים כי העונה הבאה תיפול ותקום על בחירת הזרים, שכן מבחר הישראלים הטובים מצומצם ונעול בחוזים בקבוצות אחרות או בחוזים באירופה.

אלו כמובן כבר לא ימי הפזרנות של דניאל יאמר. שחקנים רבים צפויים לעזוב עם ההעפלה לליגת העל, ושחקני נוער יעלו כיתה להשלים סגל. בנתניה לא שיכורים מהעלייה החלקה - הברורה ביותר שהייתה לאיזה קבוצה מאז הוקמה הליגה הלאומית החדשה בשנת 2000 - ומודעים לכך כי הקבוצה לא מספיק חזקה. "את מי ניצחנו בגביע?" אמרו שם השבוע, "את רמת השרון ומכבי פ"ת שהן קבוצות ליגה לאומית לכל דבר?"

יוסי מזרחי חתם לאחרונה על חוזה לשלוש שנים נוספות לאחר שלמעשה עבד בחוזה לעונה אחת בליגה הלאומית. שכרו שודרג בכ-30 אחוז לערך. השקט במינוי המאמן הוא זה שמאפשר לנתניה להתכונן בשקט לעונה הבאה, תוך ידיעה ברורה מה התקציב ומה מקורות המימון שלו: 8 מיליון שקל השקעת בעלים, 4-5 מיליון שקל ממנויים וכרטיסים והשאר הקצבות טוטו (הסכם השיווק) וזכויות שידור.

בנתניה מתכוונים לעשות קפיצת מדרגה גם בנושא השיווק. מינהלת שיווק כבר נפתחה, מנהלת שיווק כבר מונתה, ובימים הקרובים יעלה אתר אינטרנט שיעסוק במכירת מרצ'נדייז. גם נושא המנויים עבר שדרוג. נתניה מכרה בעונה האחרונה 1,500 מנויים, כמות נכבדת לקבוצה מהלאומית. לקראת העונה הבאה כבר נמכרו 1,500 מנויים, ואנחנו בתחילת מאי, וזאת הרבה בזכות המבצע: מי שרכש מנוי ב-650 שקל (סכום נמוך יחסית, פחות מ-40 שקל למשחק, בלי גביע הטוטו), קיבל כרטיס לגמר הגביע הערב. המטרה היא למכור לעונה הקרובה 3,000 מנויים, בתחום התחרות מול בית"ר ירושלים והפועל ב"ש על תואר הקבוצה הרביעית במכירת מנויים.

***

בנתניה גאים על עונה עם אפס שערוריות בחדר ההלבשה. המנכ"ל דניאל: "היינו מכבי ת"א של הליגה הלאומית והתקציב הגבוה בהחלט עזר לנו. אחד ההבדלים ביננו לבין יתר הקבוצות היה בעמדת המאמן. הניסיון שהביא איתו יוסי מזרחי סייע לנו לנתב את השחקנים, בעיקר בקבוצה שבה היה הרבה אגו. הייתה לנו עונה מדהימה בחדר ההלבשה".