דלתא: הרווח ברבעון הראשון גדל ב-32% ל-8.7 מיליון דולר

‎‎יצרנית מוצרי ההלבשה התחתונה של אייזיק דבח צופה כי תסיים את 2014 עם הכנסות של יותר ממיליארד דולר ועם רווח של 50-55 מיליון דולר‏‏

‎‎הפיזור הגיאוגרפי ומגוון המוצרים והמותגים שהיא מוכרת עזרו ליצרנית מוצרי ההלבשה התחתונה והאופנה דלתא לסיים את הרבעון הראשון עם גידול של 4.8% בהכנסות, לרמה של 238 מיליון דולר. זאת למרות שבשוק העיקרי שאחראי למחצית מההכנסות של החברה, צפון אמריקה, נרשמה ירידה קלה במכירות, בעיקר בגלל מזג-האוויר הקשה ועיתוי חג הפסחא, שחל השנה ברבעון השני.

המינוף התפעולי של דלתא, ורווח הון של כמיליון דולר ממכירת נכס בירדן, הובילו לכך שבשורה התחתונה הרוויחה דלתא ברבעון הראשון 8.7 מיליון דולר, עלייה של 32% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

‏‏במה שכבר נראה שהפך לריטואל קבוע, העלתה דלתא, המנוהלת על-ידי אייזיק דבח, את תחזית ההכנסות השנתית שמסרה לפני 3 חודשים, ב-10 מיליון דולר. כעת צופה דלתא כי תסיים את שנת 2014 עם הכנסות בטווח של 1.045-1.075 מיליארד דולר - גידול של 7%-10% ביחס להכנסות בשנת 2013.

בשורה התחתונה צופה כעת דלתא כי הרווח הנקי בשנה זו יסתכם ב-50-55 מיליון דולר, צמיחה של 13%-24% לעומת שנת 2013, שבה הרוויחה החברה 44.3 מיליון דולר.

‏דבח הסביר היום (ד') ל"גלובס" מדוע החברה נוקטת קו שמרני כאשר היא מספקת את תחזית ההכנסות השנתית שלה. "כשאנחנו נותנים את התחזית הראשונה בחודש פברואר, אין לנו את כל ההזמנות ביד. הראות שלנו היא ל-6 חודשים קדימה, ואחרי שהרבעון הראשון מסתיים, ויש לנו אחוז גדול יותר מההזמנות, אנחנו יותר בטוחים. אנחנו מעדיפים להיות יותר שמרניים בתחזית הראשונה, מאשר לאכזב את המשקיעים".

‏על הירידה בהכנסות מארה"ב פיצו ההכנסות מאירופה ומגרמניה, שטיפסו ב-17% וב-8% בהתאמה ביחס לרבעון המקביל אשתקד, והגיעו לרמה של 43 ו-42 מיליון דולר בהתאמה.

לדברי דבח, שיעור הגידול בהכנסות מאירופה נבע מהזמנות גדולות ברבעון זה, ובהמשך השנה צפוי קצב הצמיחה להיות חד-ספרתי. עוד גורם שהשפיע על שורת ההכנסות מאירופה הוא התחזקות האירו מול הדולר בין התקופות, שהוסיפה כ-4% למכירות הדולריות של דלתא.

‏דלתא הגדילה במעט את היקף הדיבידנד הרבעוני, והיא צפויה לחלק לבעלי מניותיה בהמשך החודש 3.5 מיליון דולר.

האנליסטית אילנית שרף מפסגות התייחסה לדוח וציינה כי הוא היה מעל לצפי. "הפריסה הגיאוגרפית הרחבה מהווה יתרון וגורמת לאיזון על רקע שינויים בשווקים השונים".

בפסגות מסקרים את דלתא בהמלצת "תשואת יתר" ובמחיר יעד של 111 שקל למניה, הגבוה בכ-7% מהמחיר הנוכחי שבו נסחרת דלתא. ‏‎‎‏

המספרים של דלתא גליל
 המספרים של דלתא גליל