בעקבות Plus500: אניאופשן הישראלית בדרך להנפקה בלונדון

Anyoption מפעילה זירת מסחר באופציות בינאריות וככל הנראה שוויה בהנפקה יעמוד על מאות מיליוני דולרים

ההצלחה המסחררת של הנפקת Plus500 הישראלית, מפעילת זירת המסחר האינטרנטית, ב-AIM, פתחה את התיאבון - הן לחברות ישראליות אחרות שפועלות באותה תעשייה, והן למשקיע הבריטי הממוצע שרוצה למצוא לפחות עוד Plus500 אחת. זו, נזכיר, כבר שווה 1.2 מיליארד דולר לאחר שהכפילה את שוויה פי חמישה מאז הנפקתה הראשונית ביולי אשתקד.

עכשיו, כך זה נראה, מגיע תורה של חברה ישראלית אחרת, Anyoption שמה, שמפעילה זירת מסחר באופציות בינאריות. לפי ידיעה שפורסמה בשלהי אפריל באתר הפיננסי Forex ,Magnates החברה מתכננת הנפקה ב-AIM, וככל הנראה שוויה בהנפקה יעמוד על מאות בודדות של מיליוני דולרים.

Anyoption, לא במפתיע, התאגדה בקפריסין ולא בישראל, והיא נחשבת לאחת מהמפעילות הגדולות של זירת מסחר באופציות בינאריות. אופציה בינארית היא כלי השקעה עתיר סיכון ובמקביל עתיר תשואה. כלי זה מבטיח למי שרוכש אותו תשואה קבועה מראש, ובכך מבטל את משמעות הפער שבין שער ביצוע העסקה לשער הפקיעה של האופציה. ההגדרה בינארית נובעת מכך שלהשקעה באופציה כזו יש שתי תוצאות אפשריות: רווח (לפי התשואה הקבועה מראש) או הפסד מוחלט (כל ההשקעה יורדת לטמיון).

החברה החלה לפעול בשנת 2007, והאתר שלה זמין בתשע שפות. לפי הידוע, מייסדי החברה (וסביר להניח בעלי המניות העיקריים בה) הם שי דתיקה, שנמנה על מייסדי Etrader, ושי בן אסולין, מוותיקי תעשיית האופציות הבינאריות. הנהלת החברה מורכבת ברובה מישראלים. לפי חברת המחקר IVC, החברה מעסיקה 200 איש.