גרנובסקי השלים רכישת ויליפוד; מתמהמה בתשלום על אמבלייז

גרנובסקי, שאמור להשקיע במניות אמבלייז כ-60 מיליון דולר, צריך היה להעביר כ-10 מיליון דולר עד סוף אפריל

המיליונר האוקראיני, אלכסנדר גרנובסקי, יכול לסמן וי נוסף במסגרת העברת חלק מעסקיו מאוקראינה - הנמצאת בימים אלו בעיצומו של משבר ביטחוני-מדיני הפוגע בכלכלתה - לישראל.

הבוקר דיווחה חברת ההחזקות שבבעלותו, בי.ג'י.איי, על השלמת העסקה שבה רכשה החברה הבת, אמבלייז, את השליטה ביבואנית המזון ויליפוד מידי האחים צבי ויוסף ויליגר, תמורת כ-268 מיליון שקל. העסקה כללה שלושה שלבים עיקריים: רכישת 45% מההון מידי האחים ויליגר, הצעת רכש מיוחדת ל-5% נוספים מהמניות (שעברה בהצלחה), ורכישת יתרת מניות האחים. כך שכעת בידי אמבלייז 62% ממניות יבואנית המזון.

לצד השלמת עסקת ויליפוד, עדיין לא השלים גרנובסקי את רכישת מניות השליטה באמבלייז עצמה מידי קרן פורטיסימו, נפתלי שני ומוכרים נוספים. באוגוסט האחרון השתלט גרנובסקי על אמבלייז במטרה לרתום את קופת המזומנים שלה (כחצי מיליארד שקל) לרכישת שליטה משותפת עם נוחי דנקנר באי.די.בי - עסקה שאמנם לא יצאה לבסוף פועל אך בה נוצר הקשר עם האחים ויליגר, שהיוו אף הם חלק מאותה קבוצה.

האחים ויליגר יישארו בחברה

גרנובסקי אמור להשקיע ברכישת מניות אמבלייז כ-60 מיליון דולר, בעיקר מכספו הפרטי, וככל הידוע נותר לו להעביר סכום של כ-10 מיליון דולר למוכרים. הסכום היה אמור להיות מועבר עד סוף אפריל, אך גרנובסקי טרם העביר אותו.

לפי ההסכם עם מוכרי השליטה בויליפוד, האחים ויליגר, ימשיכו האחרונים לשמש בתפקידיהם בחברה במשך שלוש שנים לפחות, כיו"ר (צבי) וכנשיא (יוסי), וזאת תמורת דמי ניהול שאינם פחותים מאלה שלהם הם זכאים כיום. ב-2013 עמדה עלות ההעסקה של כל אחד מהם על כ-4 מיליון שקל. השניים גם התחייבו לגרנובסקי לתקופת אי-תחרות של שש שנים בגינה יקבלו יחד תוספת של כ-9 מיליון שקל.

ויליפוד, הנסחרת לפי שווי של כ-330 מיליון שקל, היא אחת מחברות יבוא המזון המובילות בשוק המקומי. הכנסות החברה צמחו ב-2013 בשיעור של 17.4% ל-334 מיליון שקל, והחברה שיפרה את שיעורי הרווח שלה, כשהרווחיות הגולמית הגיעה ל-24.9% מההכנסות, והתפעולית ל-8.5%. זאת, לעומת נתונים של 24.2% ו-8%, בהתאמה, ב-2012.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי הגיע אשתקד ל-41.6 מיליון שקל, כמעט פי בהשוואה ל-2012. בחברה ציינו שהגדלת המכירות הגיעה "לאור הגדלת נתח השוק של החברה, כתוצאה משינוי העדפות חלק מהצרכנים".