הנקראות ביותר

עקב פרשת איקיוטק: חברות הסלולר נקנסו ב-2.2 מיליון שקל

משרד התקשורת: פלאפון, סלקום, אורנג' והוט מובייל לא הודיעו למנוי באמצעות מסרון, בזמן הרישום לשירותי תוכן, אודות הפרטים המלאים של השירות

‎‎חברות הסלולר פלאפון, סלקום, אורנג' והוט מובייל ישלמו קנסות בגובה 2.2 מיליון שקל בעקבות התנהלותן מול הצרכן ברכישת שירותי תוכן חיצוניים, כפי שקרה למשל בפרשת איקיוטק - כך הודיע היום (א') שר התקשורת גלעד ארדן. זאת משום שלא הודיעו למנוי באמצעות מסרון, בזמן הרישום לשירותי תוכן, אודות פרטי השירות: מהותו, תעריפיו ודרכי הפנייה לחברה כדי להתנתק.

‏חברות הסלולר, מסבירים במשרד התקשורת, מאפשרות צריכה של שירותי תוכן שהתשלומים עבורם נגבים בחשבון הסלולר. על-פי הוראות הרישיון. לאחר שנמצא כי חברות הסלולר לא שלחו למנויים מסרונים ובהם הפרטים המלאים לגבי השירות, כנדרש על-פי הרישיונות, החליט משרד התקשורת להטיל עיצומים כספיים על מפעילי הסלולר בסכומים הבאים: סלקום - כ-750 אלף שקל; אורנג' - כ-640 אלף שקל; פלאפון - כ-600 אלף שקל; והוט מובייל - כ-175 אלף שקל.

ישלמו ובגדול: מדוע נקנסו חברות הסלולר בכ-2 מיליון שקלים?

loading

הקנסות לא ניתנו על התנהלות ספציפית בפרשת איקיוטק, אולם עלייתה לכותרות הביאה את המשרד לטפל בנושא מחשש להישנות מקרים דומים.

‏פרשת איקיוטק מסעירה כבר חודשים ספורים אלפי צרכנים, שקיבלו מהחברה דרישות גבייה בסך אלפי שקלים עבור שירותי תוכן שכביכול צרכו בשנים 2006-2007, חלקם הגדול כקטינים. המכתבים מלווים באיומים בתביעות מצד משרדי עורכי דין שונים האמונים על הגבייה - תחילה דרך כ-20 משרדי עורכי דין, שחלקם הגדול פרש בהמשך מטיפול בנושא.

‏הפרשה התגלגלה בין השאר לפתחם של משרד התקשורת ומשרד המשפטים, שפרסמו הבהרות שונות בעניין החברה והבעיות בהתנהלותה, והפרשה אף נדונה בוועדת הכלכלה של הכנסת.

‏לאחרונה נפתח קמפיין נרחב נגד איקיוטק בשיתוף התוכנית "צינור לילה" ועמוד הפייסבוק "סטטוסים מצייצים", ואף שודרה סדרת תחקירים על פעילות החברה והעומד בראשה - בה נטען בין השאר כי החתימה הדיגיטלית עליה נסמכת איקיוטק מזויפת.

חקירת המשטרה נפתחה מחדש בעקבות המלצת שר התקשורת גלעד ארדן, ובעל החברה בן אופק נחקר במשטרה. ועדת האתיקה בלשכת עורכי הדין חוקרת אף היא את התנהלות עורכי הדין בפרשה.

שר התקשורת ארדן מסר כי "לא נאפשר לגבות כספים מהצרכן בדרכים שאינן שקופות, אלא רק כאשר ברור מעל לכל ספק שהצרכן ביצע את הזמנת השירות מתוך מודעות מלאה".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא גלובס טק?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות