שר בכיר: לחץ משפחתי מאחורי יוזמת רה"מ לבטל הנשיאות

שר בכיר ששוחח עם נתניהו אומר כי ניסיונו לבטל את מוסד הנשיאות הוא דרך להימנע מתמיכה במועמד היחיד של הליכוד - ריבלין, לאור דרישת רעייתו ■ נתניהו ניסה בסופ"ש להפעיל מכבש לחצים על בכירי הקואליציה

ראש הממשלה נמצא בדרכו ליפן, אבל מסתבר שאת סוף השבוע עד ליציאתו את הארץ העביר בנימין נתניהו בהפעלת מכבש לחצים על בכירי הקואליציה כדי שיתמכו ביוזמה שהוא מנסה לקדם לביטול מוסד הנשיאות.

נתניהו שוחח עם שרים וחברי כנסת, עם חלקם יותר מפעם אחת בערב, וניסה לשכנעם שיוזמתו לביטול המוסד נחוצה ותיטיב עם הקואליציה. ראש הממשלה עושה זאת לנוכח התנגדות עזה למועמד ראובן ריבלין, איש הליכוד.

שר בכיר ששוחח עם נתניהו רומז כי מאחורי הצעד נגד ריבלין עומדת רעייתו של ראש הממשלה שרה נתניהו. "ברור שהמניעים פה לא ענייניים", אמר השר. "יש עליו לחץ משפחתי שלא לתמוך במועמד היחיד ממפלגתו".

עם זאת, הסיכויים לאישור היוזמה נראים קלושים, לאור התנגדות הבית היהודי, שרים בליכוד וככל הנראה גם חברי "יש עתיד".

בסוף השבוע היו אלה השרים סער וכץ שהתנגדו ליוזמה. "אני וחבריי בליכוד לא ניתן יד לניסיון לשנות חוק יסוד משיקולים אישיים", כתב שר התחבורה בעמוד הפייסבוק שלו.

"ח"כ ראובן ריבלין הוא המועמד הראוי והטוב ביותר מטעם הליכוד וכולנו תומכים בו לנשיאות", הדגיש כץ. "נתנגד לכל ניסיון לדחות את מועד הבחירות לנשיאות או לבטלו. אני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו לתמוך במועמד הליכוד ח"כ ראובן ריבלין לנשיאות".

בשבוע שעבר, בעקבות דיווחים על כך שראש הממשלה החל בגישושים בקרב ראשי הסיעות על מנת לנסות לדחות את מועד הבחירה, כתב שר הפנים גדעון סער כי "אתנגד לכל נסיון, אם יהיה כזה, לדחות את מועד הבחירות לנשיאות או לבטל את מוסד הנשיאות ערב ההתמודדות. לא משנים את כללי המשחק באמצע המשחק".

בתחילת הקדנציה הנוכחית נקלע ראש הממשלה לעימות עם ח"כ ריבלין, לאחר שמינה במקומו לתפקיד יו"ר הכנסת את יולי אדלשטיין. ריבלין היה עד לאותו רגע המועמד הטבעי מטעם הליכוד, וחברי מפלגתו מבהירים כי הם עדיין רואים בו האיש הנכון לתפקיד.