דרישה לתצהיר מרקפת רוסק-עמינח בעקבות הראיון ב"עובדה"

בתביעה, בסך 15 מיליון שקל, טוענים בחברה כי בנק לאומי עצר לחברת מרגלית רכב בע"מ את האשראי בשלהי 2008, על אף שמצבה הפיננסי היה טוב

האם הראיון של מנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק-עמינח, לתוכנית "עובדה" עם אילנה דיין ישמש לרעתה בתביעה שמתנהלת נגד הבנק? בשבוע שעבר הגישה חברת "מרגלית רכב בע"מ" בקשה לבית המשפט להורות לבנק להעביר מסמכים או להביא לתצהיר של רוסק-עמינח ושל גליה מאור, לשעבר המנכ"לית, בנושא מדיניות האשראי של הבנק במשבר 2008.

הגשת הבקשה נבעה מהראיון הטלוויזיוני של רוסק-עמינח בחודש שעבר. במשך הראיון סיפרה מנכ"לית לאומי כי שר האוצר באותה עת, רוני בר-און, התקשר למאור ואמר שרוסק-עמינח עוצרת את המשק, שכן היא לא נותנת אשראי. ואיך אמירה זו קשורה לתביעה? נציין כי חברת "מרגלית רכב", שאותה מייצג עו"ד גלעד נרקיס, הגישה נגד בנק לאומי תביעה כבר ב-2011.

בתביעה, בסך 15 מיליון שקל, טוענים בחברה כי בנק לאומי עצר לחברה את האשראי בשלהי 2008, על אף שמצבה הפיננסי של "מרגלית רכב" היה טוב. בתביעה נטען כי ההחלטה לעצור את האשראי נבעה ממדיניות כללית של הבנק לצמצם אשראי, ולא בגלל מצבה של החברה, שהיה כאמור חיובי.

עוד נטען בתביעה כי עצירת האשראי גרמה לחברה נזקים, ובין היתר נמנעה ממנה התמודדות במכרז חשוב. בלאומי טענו כי אין זו הסיבה.

כעת החליטו ב"מרגלית רכב" לנצל לטובתם את האמירה של רוסק-עמינח בדבר עצירת האשראי בתקופת המשבר, ולדרוש על בסיסה שהבנק יעביר מסמכים המתארים את מדיניות האשראי באותה התקופה - או לחלופין לבקש הצהרה מהמנכ"לית הנוכחית והמנכ"לית לשעבר בדבר מדיניות האשראי.