לפיד על מע"מ 0%: "מי שנותן יותר - יקבל יותר"

שר האוצר: "צעיר שתורם 3 שנים מחייו, צעיר שבמקרים רבים מסכן את חייו, הוא אזרח טוב יותר וראוי יותר"

שר האוצר יאיר לפיד מתייחס היום (ב') לראשונה לקריטריונים לקבלת מע"מ 0% שפורסמו אתמול ואומר כי ההעדפה לצעירים ששירתו בצבא הינה ערכית וראויה.

"הקריטריונים שפורסמו אתמול לפיהם מי ששירת בצבא יקבל הטבה גדולה הרבה יותר ממי שלא שירת אומרים באופן הברור ביותר: מי שנותן יותר, מי שתורם יותר - יקבל יותר", אמר לפיד בכנס "כלכליסט" היום. "אנחנו לא מוכנים להתנצל על זה שאנחנו ציונים. מותר למדינת ישראל להלחם על ערכיה, ומותר לה להחליט שיש קשר בין זה שמקבלים זכויות לזה שממלאים חובות, וזה מה שעשינו. שירות צבאי או אזרחי או לאומי - זה ערך.

"צעיר שתורם 3 שנים מחייו, צעיר שבמקרים רבים מסכן את חייו, הוא אזרח טוב יותר וראוי יותר. מגיעה לו העדפה בולטת וברורה".

הקריטריונים שפורסמו לקבלת מע"מ 0% עוררו סערה במערכת הפוליטית. הם מעניקים העדפה ברורה ליוצאי שירות צבאי או אזרחי בכך שאותם יוצאי צבא או בוגרי שירות לאומי יוכלו להינות מ-0% מע"מ ברכישת דירות חדשות במחיר של עד 1.6 מיליון שקל לדירה. שאר הצעירים יוכלו לקבל את ההטבה בדירות של עד 600 אלף שקל בלבד, דירות שכמעט ולא קיימות בשוק.

ארגון יוזמות קרן אברהם, הפועל לשילוב ושוויון בין יהודים וערבים בישראל, מסר בתגובה ללפיד כי "אפליה לרעה של האזרחים הערבים בהטבות המע"מ ברכישת דירה היא צעד ציני מאין כמותו שכן הציבור הערבי כבר סובל אנושות ממצוקת דיור. ההחלטה להפלותו על רקע אי-שירות צבאי או אזרחי היא הוספת חטא על פשע שכן אין לערבים אפשרות ממשית לשירות בהיעדר הסכמה בנושא. ממשלת ישראל מצהירה על רצונה בשילוב ערבים בכלכלה הישראלית ובשנים האחרונות אף נוקטת פעולות חיוביות בכוון זה. ההצעה הנוכחית סותרת מגמות חיוביות אלה ומגמדת אותן".