השקעה, מענק ופיטורים: אינטל מפטרת 80 עובדים זמניים

אמורה לקבל מענק של כמיליארד שקל מהמדינה תמורת השקעת-עתק של כ-20 מיליארד שקל וקליטת עד 1,200 עובדים ■ כעת היא מפטרת כ-80 עובדי מיקרון לשעבר שהוגדרו כזמניים, לאחר ש-50 עובדים זמניים נוספים פוטרו לאחרונה

אחרי החגיגות על השקעת-העתק העתידית בדרום והבקשה למענק של כמיליארד שקל מהמדינה, ענקית השבבים אינטל פותחת בהליך לפיטורים של כ-80 עובדים בקריית גת, לאחר ש-50 עובדים זמניים נוספים כבר פוטרו לאחרונה.

מדובר בעובדים שנקלטו בסוף 2013, במסגרת ההסדר שבמסגרתו אינטל קלטה לשורותיה את עובדי יצרנית השבבים האמריקאית מיקרון שפעלה בצמוד למתחם שלה בקריית גת. במסגרת הסדר זה אינטל קלטה לשורותיה כ-800 עובדים ממיקרון במשרות מלאות ועוד 130 עובדים במשרות זמניות. הרוב המוחלט של עובדי מפעל מיקרון, שבזכות הסדר זה ניצל מסגירה, נקלטו באינטל כעובדים לכל דבר ושולבו במערך הייצור של החברה.

הליך הפיטורים של חלק מ-80 העובדים הזמניים שנקלטו בשורות אינטל לפני כחצי שנה החל כבר אתמול (א') עם זימונם לשימוע לקראת פיטורים.

גורמים שמעורבים בנושא אישרו היום את הפרטים אך הבהירו כי העובדים שלגביהם החל הליך הפיטורים הם עובדים זמניים שידעו מראש על סיום העסקתם בשורות החברה בחודש מאי השנה. הודעה על סיום העסקתם במועד זה נמסרה להם עוד בימים שבהם עבדו בשורות מיקרון ועוד טרם ההסדר שהושג עם אינטל.

מיקרון פעלה על תשתית המפעל הראשון של אינטל בקריית גת, המכונה Fab 18. לאחר ההסדר שהושג לקראת סוף השנה שעברה שונה שמו את המפעל ל-Fab 28 A. מפעל אינטל בקריית גת מכונה בענקית השבבים האמריקאית בשם Fab 28.

בהודעה ששיגר אחד מבין 130 העובדים במיקרון לשעבר שנקלטו בשורות אינטל ועתיד לסיים בימים הקרובים את עבודתו בחברה נאמר "במצב שהמדינה משלמת כל כך הרבה כסף (לחברת אינטל - י"א) וההנהלה מכריזה בכל מקום על גיוס של 1,000 עובדים - צריך שהאמת תצא לאור".

העובד, שעתיד להיות מפוטר בקרוב, מתכוון בדבריו להודעת אינטל מהימים האחרונים שלפיה תשקיע כ-20 מיליארד שקל בהרחבת מפעל הייצור שלה בקריית גת ובתמורה, המדינה בוחנת מתן מענק של כמיליארד שקל לחברה באמצעות מינהלת מרכז ההשקעות. ההבנות בנושא זה בין המדינה לבין אינטל כוללות גם קליטה של כ-1,000-1,200 עובדים חדשים בשורות אינטל בקריית גת.

מאינטל נמסר בתגובה כי "ב-29 בספטמבר אינטל הודיעה רשמית על חתימת עסקה, שלפיו תחזור אינטל להחזיק בבניין שהחכירה למיקרון ישראל ותציע תעסוקה לכ-800 עובדי מיקרון בדרום ישראל באופן מיידי. בזמנו מיקרון ישראל העסיקה ישירות כ-1,000 עובדים. על-פי ההסכם בין שתי החברות, אינטל הודיעה באופן פומבי כי היא מציעה משרות מלאות לכ-800 עובדי מיקרון ישראל, ומשרות זמניות לכ-130 עובדים ו-60 סטודנטים. 800 עובדי מיקרון עברו בחודשים האחרונים לאינטל ותהליך גיוסם הושלם. ההחלטה לסגור את המפעל בישראל התקבלה על ידי מיקרון העולמית שהודיעה לעובדים ממיקרון מי נמצא בחוזה זמני ומי במשרה מלאה".