מסתמן: עיריית נתניה תפרסם מכרז חדש לשילוט חוצות

כך עולה מפסיקת ביהמ"ש בעתירה שהגישו חברות השילוט חוצות זהב ומרקעים בטענה כי תנאי המכרז של עיריית נתניה הם בלתי סבירים

עיריית נתניה תיאלץ כנראה לצאת למכרז חדש על פרסום החוצות בעיר. ל"גלובס" נודע כי פסק דין של שופט בית המשפט המחוזי לעניינים מנהליים מרכז, אברהם יעקב, קבע כי החיבור בין שני תחומי פרסום - ריהוט הרחוב ושילוט החוצות - אינו סביר, פוגע בחופש העיסוק, ולכן יש לבטלו.

לפני מספר שבועות עתרו חברות פרסום החוצות "חוצות זהב" ו"מרקעים" לבית המשפט, בבקשה לקבל צו מניעה שלא יאפשר לעיריית נתניה להתקדם במכרז לשילוט החוצות שפרסמה.

באמצעות עורכי הדין גיל רווה מטעם "חוצות זהב" וחיים בן-יעקב מטעם "מרקעים", נטענו שתי טענות עיקריות: האחת - שקיים חוסר סבירות קיצוני באיחוד בין שני התחומים; והשנייה - שמכרז לתקופת זמן כה ארוכה דורש אישור מראש של שרי האוצר והפנים.

כפי שנחשף ב"גלובס", מכרז שילוט החוצות בנתניה עורר כבר מתחילתו סערה בשוק הפרסום, וזאת לאחר שהוחלט להפקיד את כל פני הפרסום הקיימים בעיר בידי זכיין אחד בלבד - מהלך שאין לו תקדים בשוק הישראלי. גם תקופת הזיכיון שנקבעה ארוכה במיוחד - 15 שנה, עם אפשרות להארכה עד 25 שנה.

תנאי המכרז הותירו מחוץ לאפשרות ההתמודדות חלק משמעותי מחברות השילוט, בהן גם את JC דקו הצרפתית, שזכתה במכרזים בתל-אביב וברמת-גן.

בפסק הדין קיבל השופט את עמדתן של חברות השילוט וקבע כי אפילו מהעמדה שהציגה עיריית נתניה עולה כי מדובר בשני תחומים שונים שאין קשר הכרחי ביניהם: "נראה לי בלתי סביר שהמציעים במכרז נדרשים להראות ניסיון של 3 שנים בעבודה עבור רשות מקומית בשני התחומים כאחד. סביר יותר בעיניי שהמכרז יפוצל, כך שתנאי הזיכיון הנדרשים לעניין מתקני שילוט החוצות יהיו נפרדים מאלה הנדרשים באשר למקני ריהוט רחוב. באופן כזה כמות המציעים תהיה גדולה יותר והציבור ייצא נשכר".

"הגעתי למסקנה כי מדובר בתנאי סף בלתי סביר, הגורם לפגיעה בהגינות הבסיסית ובאינטרס הציבורי. פגיעות כאלה יש למנוע", קבע השופט - וחייב את עיריית נתניה לשלם את הוצאות המשפט.