המדינה שוקלת לקבל הודעת רופאי הדסה על ביטול השר"פ

הערכות: מדובר בתרגיל שהמדינה שוקלת לבצע כדי לנטרל את העוקץ מאיום הרופאים, שנתפס כאיום סרק

יום אחרי האיום של רופאי המרכז הרפואי הדסה לבטל בעצמם את השר"פ (שירותי רפואה פרטיים) במחאה על הכוונה לפגוע בחלקם בהכנסות השר"פ כחלק מתוכנית ההבראה, בכירים במשרדי האוצר והבריאות שוקלים להודיע לנאמנים ולבית המשפט המחוזי בירושלים כי "מדינת ישראל מקבלת את ההצעה ומברכת עליה".

על פי הערכות, מדובר בתרגיל שהמדינה שוקלת לבצע כדי לנטרל את העוקץ מאיום הרופאים, שנתפס כאיום סרק. במערכת הבריאות זוכרים עדיין את פרשת התפטרות הרופאים הבכירים בבית החולים רמב"ם, בשיא משבר הרופאים בקיץ 2011: סגן שר הבריאות דאז יעקב ליצמן הורה למנכ"ל רמב"ם לקבל את ההתפטרות, אולם הצעד נתקל בתגובה חריפה של רופאי רמב"ם שהחליטו להשבית מיד את בית החולים עד שהנהלת המרכז הרפואי הודיעה רשמית כי היא דוחה את דרישת ליצמן.

גם אז, ההתפטרות נתפסה כאיום סרק, שהוכח על ידי ליצמן ברגע אחד. הגורמים ששוקלים את המהלך מקווים כי הוא יביא לכך שעד כינוס אסיפת הנושים של הדסה ביום חמישי, יבינו הרופאים כי עליהם להירתם לתוכנית ההבראה, לרבות סוגיית השר"פ.

נזכיר כי אתמול הודיעו ועדי הרופאים בהדסה, ובראשם ועד הרופאים הבכירים, על כוונתם לבטל מיוזמתם את השר"פ וזאת "בשל משבר האמון מול הנהלת הדסה". הרופאים, שמתבקשים כחלק מתוכנית ההבראה להפחית בחלקם מהכנסות השר"פ לכדי כ-70% לעומת כ-85% כיום, טענו כי אם יעבדו בקליניקות פרטיות מחוץ להדסה הם יכולים להרוויח יותר. במסגרת ההודעה שהוגדרה על ידם כדרמטית, דרשו הרופאים כי יינתן להם "חופש עיסוק מלא" תוך ביטול הסעיף בהסכמי העבודה שמחייב אותם כיום לעבוד רק בהדסה ובמרפאות השר"פ של הדסה.