עלייה קלה בהכנסות אלביט מערכות; הרווח עלה ל-48.2 מ' ד'

הכנסות אלביט מערכות הסתכמו ברבעון הראשון של השנה ב-682.6 מיליון דולר ■ המנכ"ל: "התחלה טובה של שנת 2014, הבאה לידי ביטוי בצמיחה בצבר ההזמנות שחצה לראשונה את רף ששה מיליארד הדולר"

בשבועיים שלאחר פרסום התוצאות לשנת 2013 הוציאה אלביט מערכות שטף הודעות על זכייה בפרויקטים חדשים, בהיקף מצטבר של כ-675 מיליון דולר. זכיות אלה מתבטאות בצבר ההזמנות שהציגה הבוקר החברה בדוחות הרבעון הראשון לשנת 2013, שבהם חצה הצבר לראשונה את רף 6 מיליארד הדולרים.

אלביט מערכות, שנמצאת בשליטת מיקי פדרמן, מייצרת מערכות אלקטרוניקה צבאיות, ומנוהלת ע"י בצלאל (בוצי) מכליס. הפרויקטים שבהם זכתה אלביט טרם באו לידי ביטוי במהלך הרבעון הראשון, וההכנסות ברבעון זה עמדו על 682 מיליון דולר, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.

שיעור הרווחיות של החברה נותר דומה גם הוא. ברבעון הנוכחי רשמה אלביט הכנסה חשבונאית חד פעמית של 6 מיליון דולר, כתוצאה מהגדלת החזקותיה בחברת פניני חוכמה מ-49% ל-60%. רווח חשבונאי זה הוביל לעלייה של 16% ברווח הנקי (על בסיס GAAP) ביחס לרבעון המקביל אשתקד, וזה הסתכם ב-48.2 מיליון דולר.

אמנם הגידול ברווח נבע מרישום חשבונאי, אבל מבחינה תזרימית היה לאלביט רבעון מניב במיוחד - תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון הראשון בכ-81 מיליון דולר, לעומת כ-14 מיליון דולר ברבעון המקביל. כמדי רבעון, דיווחה אלביט על חלוקת דיבידנד של כ-13.6 מיליון דולר (32 סנט למניה), שישולם לבעלי המניות בחודש יוני. בשנים 2012-2013 הציגה אלביט צמיחה חד ספרתית נמוכה בהכנסותיה.

כעת, על רקע הגידול המשמעותי בצבר ההזמנות, אמר מכליס ל"גלובס" כי, "אני מעדיף שלא לתת תחזית ולהיכנס לאחוזים, אבל ברור שהזכיות האחרונות שלנו יביאו לגידול במכירות וברווח, ואני בהחלט חושב שתהיה צמיחה גם ב-2014". מכליס הוסיף כי "אלביט הולכת לכיוונים שהשוק מחפש - מערכות מודיעין, הומלנד סקיוריטי, מערכות לא מאוישות, השבחות של פלטפורמות קיימות ועוד. אנחנו ערוכים נכון לאתגרים הטכנולוגיים והפיננסיים".

אם יש משהו שיכול להעיב על הצמיחה בהכנסות וברווח של אלביט הרי שמדובר בשקל החזק. "אני מאוד מוטרד משער הדולר-שקל, שלא עוזר לנו לעשות עסקים בעולם. 80% מההכנסות שלנו הם מייצוא, בעוד שהרוב המוחלט של כוח האדם שלנו, 9,000 במספר, הוא כאן בארץ. בנוסף, אנחנו מפרנסים עוד עשרות קבלני משנה. זו החלטה ציונית אסטרטגית שהפעילות תהיה בארץ, אבל אני מצפה מהמדינה להתערב בעניין הזה כיוון שקשה מאוד להמשיך לייצא במתכונת הנוכחית".