מנכ"ל WPP מזהיר את עובדיו עקב ביטול מיזוג פובליסיס-אומניקום

מרטין סורל לעובדיו: "ראשי פובליסיס ואומניקום פגועים, וקרוב לוודאי שהם יתקפו"

מנכ"ל WPP, מרטין סורל, היה קולני מאוד בכל הנוגע לקריסת מיזוג פובליסיס-אומניקום שעליה דווח בסוף השבוע שעבר. בעקבות החדשות שלח סורל תזכיר לעובדים ב-WPP ובסוכנויותיה והזהיר אותם כי "המנהיגים הנוכחיים" בפובליסיס ובאומניקום "פגועים" ו"קרוב לוודאי יתקפו".

"ביולי שעבר כתבתי לכם כדי לתת לכם אזהרה מוקדמת על המיזוג. היום אני כותב לאחר כישלונו", כתב סורל. "המהפך האחרון משקף את היעדר ההיגיון האסטרטגי של העסקה המוצעת מבחינת הלקוחות והאנשים, מבנה מסורבל, בעיות רגולטוריות ובעיות מס וכן בעיות מחריפות עם לקוחות ואנשים - למרות טענות נמשכות שאין בעיות. נטישת הלקוחות בשתי הקבוצות לטובת WPP בלבד באפריל כללה את וודאפון, M&S ,Comparethemarket.com, פפסי צ'יינה, פאפא ג'ונ'ס, ETrade ומילר לייט...".

סורל המשיך וכתב כי "אין ספק ששתי הקבוצות ומנהיגיהן הנוכחיים פגועים, וקרוב לוודאי שהם יתקפו במסגרת ניסיונם להוכיח כי להישאר בנפרד טוב יותר מאשר להיות ביחד - וזה מעורר את התהייה מדוע הם טרחו בכלל?

"רציתי גם להדגיש שבפובליסיס-אומניקום ינסו ללא ספק להתייחס בזלזול לכישלונם באמצעות הגברת המאמצים מול הלקוחות והאנשים וכן רכישות, ואנחנו צריכים בתגובה להמשיך ליישם את התוכניות המאוד מוצלחות שהשקנו ביולי שעבר, כדי להגביר את התמקדות הלקוחות והאנשים שלנו, הן באופן פנימי והן באופן חיצוני, ולהאיץ את תוכנית הרכישות הקטנות והבינוניות שלנו, שהתקבלה יפה מאוד בקרב המשקיעים...

"קריסת המיזוג רק תמשיך ליצור הזדמנויות משמעותיות בקרב לקוחות ואנשים. החיבור של פובליסיס-אומניקום היה בבירור מקרה של תפסת מרובה לא תפסת. הבה נוודא שנישאר ממוקדים באסטרטגיה שלנו וביצועה ונלמד משגיאותיהם".