האיחוד האירופי: גוגל מחויבת להסיר מידע שלילי ממנוע החיפוש

בית הדין הגבוה לצדק קבע כי לכל אדם קיימת "הזכות להישכח" ולכן ענקית החיפוש באינטרנט מחויבת להסיר פרסומים אישיים שונים במידה ומתקבלת בקשה כזו

דרמה בעולם האינטרנט ומכה לגוגל. בית הדין הגבוה לצדק של האיחוד האירופי קבע הערב (ג') כי כל אדם יכול לבקש מגוגל להסיר קישורים לכל מידע הקשור לשמו. לפי הערכות בשוק הפסיקה השנויה במחלוקת תשפיע על אתרי אינטרנט רבים מלבד גוגל, ביניהם פייסבוק ואתרי חיפוש אחרים.

בית הדין הגבוה לצדק של האיחוד האירופי טען בפסיקה כי לכל אדם קיימת הזכות "להישכח" ולכן חברות החיפוש באינטרנט אחראיות על המידע האישי המופיע בקישורים בתוצאות החיפוש, טענה המנוגדת לדעה הרווחת בארה"ב.

הפסיקה הגיעה בעקבות פנייה של אזרח ספרדי לרשויות במדינתו, לאחר שטען כי גוגל סירבה להסיר מידע ישן הקשור אליו, פוגע בו ועדיין מופיע בתוצאות החיפוש. לפי החלטת בית המשפט באיחוד האירופי, אינדיוידואלים יכולים לבקש מגוגל ומחברות אחרות המפעילות מנועי חיפוש כגון יאהו, להסיר כל מידע הקשור אליהם, שפורסם ע"י גורם שלישי.

כך למשל, גוגל תהיה מחויבת להסיר פרטים הקשורים לתוצאות משפט מסוים הקשור באדם כזה או אחר, לפי בקשתו. גוגל טענה כי ייקח זמן עד שהיא תלמד את כל ההשלכות של החלטה זו.