בורסות אירופה סגרו במגמה מעורבת לאחר המאקרו

נעילה מעורבת בבורסות אסיה ■ הבנק המרכזי בסין הורה לבנקים לחתוך ריביות על הלוואות לדיור ולנקוט צעדים נוספים כדי להחיות את השוק

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום במגמה מעורבת, על רקע מגמה מעורבת שחתמה את המסחר בבורסות אסיה ובוול סטריט אתמול. כיוון המסחר הושפע היום ממספר נתוני מאקרו ומהדוחות הכספיים.

מדד הסטוקס 600, מדד הבנצ'מרק של היבשת, נסחר כמעט ללא שינוי לאחר שאתמול טיפס לשיא של 6 שנים, לאחר שהשלים עלייה של 3% בחודש האחרון, בעקבות פעילות ערה בתחום המיזוגים והרכישות ולאחר שיו"ר הבנק המרכזי מריו דרגי הודיע כי היוא מוכן לפעול במטרה להחליש את האירו.

בזירת המאקרו התפרסמו היום מספר נתונים מהותיים, במרכזם מדד המחירים לצרכן בגרמניה, שירד ב-0.2% בחודש מארס, בהתאם לתחזיות בשוק. מאוחר יותר התפרסם שיעור האבטלה בבריטניה, שירד לרמה של 6.8% בשלושת החודשים האחרונים מאז פברואר, שפל של 5 שנים. זאת לעומת 6.9% בשלושת החודשים הקודמים.

בתוך כך, נגיד הבנק המרכזי הבריטי מארק קרני אותת היום כי הבנק מוכן להמתין עד תחילת שנה הבאה כדי להתחיל ולהעלות את הריבית.

לפי דיווחים שונים בתקשורת הזרה, הבנק המרכזי האירופי מכין תוכנית פעולה מוניטרית להאצת הצמיחה בגוש האירו, כולל הורדת ריבית והשקת כלים מוניטריים שיסייעו למימון עסקים קטנים ובינוניים.

מניית RWE AG ירדה בחדות לאחר שדיווחה על ירידה בהכנסות וברווחים ברבעון הראשון. מניית Nordex SE טיפסה לשיא של שישה חודשים לאחר שהעלתה את התחזיות שלה. מניית BNP פריבס ריכזה עניין לאחר דיווח לפיו היא תשלם לרשויות בארה"ב 3 מיליארד דולר במטרה ליישב תביעות נגד הבנק הצרפתי.

לאחר פתיחה חיובית באסיה הבוקר (ד'), בורסות יפן וסין ננעלו בירידות שערים, על רקע חששות של הבנק המרכזי בסין לשוק הדיור. בורסת הונג קונג עולה במסחר במזרח.

הבנק המרכזי בסין חושש מהאטה בשוק הדיור והורה לבנקים במדינה לחתוך ריביות על הלוואות לדיור ולנקוט צעדים נוספים כדי לסייע לשוק. כלכלנים הזהירו כי האטה בשוק הזה עלולה לחתוך אחוז שלם מהצמיחה של כלכלת סין.

המדדים במזרח סיכמו אתמול את הראלי הארוך ביותר מזה 7 שבועות, ברקע דוחות כספיים טובים בארה"ב. מדדי וול סטריט ננעלו אמש בשיאים חדשים בדאו וב-S&P500 ורק הנאסד"ק סיים באדום.

מדד MSCI אסיה רשם הבוקר עליות בהונג קונג לאחר שזינק ב-1.1% אתמול - העלייה החדה ביותר מאז 24 במארס. "הדוחות בארה"ב דוחפים מעלה את השוק, אבל המשקיעים לא יכולים לטפח יותר מדי תקווה כי התחזיות של החברות לא מזהירות", אמר Takahiro Nakano מ-Mizuho Trust & Banking בטוקיו.

לפי סוכנות בלומברג, 52% מהחברות בארה"ב שדיווחו עד כה עקפו את תחזיות האנליסטים בוול סטריט ברווחים.